اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

دهه فجر مرز میان 2 تاریخ ایران است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دهه فجر مرزی میان تاریخ قبل از انقلاب اسلامی و تاریخ پس از آن است و این تاریخ باید به نسل آینده منتقل شود.

دهه فجر مرز میان 2 تاریخ ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم جهانگیری پیش از ظهر امروز در همایش جشن زنان فجرآفرین استان کرمان اظهار داشت: بانوان در پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی داشتند.

وی افزود: زنان در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بلند و شأن والایی برخوردار هستند که چنین جایگاهی در جوامع غربی برای زنان در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به موفقیت‌های زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف جهانی ابراز داشت: ایران اسلامی به مقام زن جایگاه ویژه‌ای اعطا کرده است و هویت زنان مسلمان در جوامع مختلف آشکار است.

وی تصریح کرد: فرهنگ زنان نمونه‌ای از فرهنگ کل جامعه است و با جستجو در فرهنگ زنان می‌توان به فرهنگ یک جامعه دست یافت که بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی بهترین نمونه آماری است.

جهانگیری خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌های داخلی و بین‌المللی دستاوردهای مختلف و زیادی را از خود به یادگار گذاشته است و انقلاب اسلامی رویدادی بزرگ در ایران و کل جهان است.

وی افزود: طی پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه تعلیم و تربیت نیز ایران اسلامی درخشش‌های فراوانی داشته است و نقش زنان در رسیدن به این دستاوردها و موفقیت‌ها غیرقابل انکار است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران رویدادی بی‌نظیر است، گفت: باید دستاوردها و آرمان‌های این انقلاب حفظ و نسل‌ به نسل منتقل شود.

وی افزود: دهه فجر مرزی میان تاریخ گذشته ایران و تاریخ پس از آن است که این تاریخ به‌ طور کامل ثبت و ضبط شده است و شواهد رسیدن به پیروزی و جانفشانی‌ها موجود است.

انتهای پیام/80028/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول