اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

37/ بهار 92

سلیمی‌نمین: مخالفان وحدت در جریان انقلاب نیستند

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: برخی از افرادی که در جریان انقلاب نبوده و اصلا مبارزه سیاسی نکرده‌اند می‌گویند وحدت با باورهای دینی ما در تعارض است.

سلیمی‌نمین: مخالفان وحدت در جریان انقلاب نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عباس سلیمی‌نمین ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب در دانشگاه کردستان اظهار کرد: مجموعه‌ای از آرمان‌ها است که جامعه‌ای را هدفمند می‌کند.

وی افزود: تلاش امام برای جا انداختن آرمان‌ها بر اساس اثرگذاری در آحاد جامعه بوده است و آرمان‌ها مورد پذیرش قرار گرفته و منجر به تحول اصیل می‌شود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: امام معتقد بود اگر بتوان جامعه‌ای را از نظر فرهنگی رشد داد تغییر اساسی در آن صورت گرفته است.

سلیمی‌نمین یکی از جهت‌گیری‌های انقلاب را کار فرهنگی برای آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: یکی از آرمان‌ها، شناخت تهدیدات و فرصت‌ها است و باید بیشترین توان را برای خنثی‌سازی تهدیدات به کار گرفت تا موفق شد.

وی با بیان اینکه سردرگمی در تهدیدات مشکل ایجاد می‌کند گفت: انقلاب ایران توانست توجه مردم کشور ما و سپس سایر کشورهای جهان را به دشمن اصلی جلب کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه امروز کنترل و سلطه بر جوامع بشری پیچیدگی‌های فراوان و تشخیص آن نیازمند دقت و تجربه است، تصریح کرد: قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند با واسطه جنایت خود را انجام بدهند و نقش خود را در این میان شفاف نمی‌کنند.

سلیمی‌نمین با تأکید بر اینکه آمریکا در تحریک روس‌ها به حمله به افغانستان در دهه‌های گذشته تأثیر فراوانی داشت گفت: آنها این کار را در آستانه تحول انقلاب انجام دادند تا مسلمانان را در دشمن‌شناسی دچار اشتباه کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران فریب این قضیه را در افغانستان نخورد، خاطرنشان کرد: بسیاری از عربستانی‌ها و مصری‌ها سال‌ها در میدان آمریکا اما در افغانستان به ظاهر جهاد کردند ولی در عمل جز تباهی عمر و خدمت به نظام سلطه و دشمن اصلی کاری نکردند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران یکی از کارهای بزرگ انقلاب را خارج کردن چهره دشمن اصلی از پشت نقاب عنوان کرد و گفت: انقلاب ملت مصر چون در دشمن‌شناسی توفیق نداشت نتوانست به پیروزی واقعی برسد.

سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه آرمان دیگر انقلاب وحدت است گفت: متأسفانه امروز بسیاری در این وادی و تفکر سیر می‌کنند که وحدت شیعه و سنی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه اینگونه افراد درک نمی‌کنند در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنند گفت: این افراد از نظر بینش سیاسی دچار کاستی جدی هستند و ضرورت وحدت را درک نمی‌کنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: علت این مسئله آن است که بسیاری از این افراد در جریان انقلاب نیستند و کسانی که اصلا مبارزه سیاسی نکرده‌اند می‌گویند وحدت با باورهای دینی ما در تعارض است.

سلیمی‌نمین تصریح کرد: جهان سرمایه‌داری امروز برخلاف نقاب فریبنده خود با همه اعتقادات مشکل و آنها را سد راه منافع خود می‌داند و بحث دهکده جهانی که امروز مطرح می‌شود برای رها کردن باورها و ترویج عدم اعتقاد به کشور است.

وی افزود: برخی به بهانه دفاع از اعتقادات وحدت را زیر سؤال می‌برند تا فرصت را برای دشمنی که قصد مقابله با هر اعتقادی را دارد فراهم کنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه تحول باید با کار فرهنگی صورت بگیرد گفت: این دگرگونی در جامعه امروز تنها با اقناع مخاطب و مردم محقق می‌شود و در غیر این صورت از آرمان‌های انقلاب دور می‌شویم.

انتهای پیام/79012/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول