اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر راه در گفت وگو با فارس خبر داد

ابلاغیه به استان‌های معین برای اعزام تجهیزات راهداری به مازندران/اعزام 3 دستگاه برف‌خور

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی‌های استان‌ها در وزارت راه گفت: صبح امروز ابلاغیه‌ای برای استان‌های معین تهران، البرز، قزوین، گیلان و گلستان فرستادیم تا ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خود را به استان مازندران اعزام کنند.

ابلاغیه به استان‌های معین برای اعزام تجهیزات راهداری به مازندران/اعزام 3 دستگاه برف‌خور

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره اجرای عملیات راهداری در محور‌های مواصلاتی استان‌های گیلان و بخصوص مازندران که در چند روز اخیر بارش فراوانی داشته‌اند، اظهار داشت: اغلب محورهای مواصلاتی استان مازنداران در حوزه شهری وجود دارد و تنها در یک قسمت، در بخشی از شهرستان نور، جاده در حوزه استحفاظی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد؛ در شمال کشور اغلب شهرها به یکدیگر چسبیده و حریم آنها به یکدیگر وصل شده‌ است.

وی اضافه کرد: تاکنون برف سنگینی در این مناطق نیامده بود به همین دلیل استانداری و شهرداری‌های دو استان غافلگیر شدند ضمن آنکه به دلیل اینکه منطقه برف‌خیز نیست، ماشین‌آلات و تجهیزات کافی راهداری و برف‌روبی در این دو استان وجود ندارد.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی‌های استان‌ها در وزارت راه اضافه کرد: با وجود آنکه دیگر استان‌های کشور نیز درگیر برف‌روبی، بازگشایی راه‌ها و راهداری زمستانی هستند، بیشتر امکانات خود و بخش خصوصی را در حوزه راهداری به استان‌های گیلان و مازندران فرستاده‌اند.

مجیدی یادآور شد: از امروز صبح نیز ابلاغیه‌ای برای استان‌های معین تهران، البرز، قزوین، گیلان و گلستان فرستادیم که آنها نیز از نظر ارسال ماشین‌آلات و تجهیزات به استان مازندران کمک کنند.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی‌های استان‌ها در وزارت راه و شهرسازی گفت: البته همه این استان‌ها‌ خود درگیر بارش‌های اخیر و برف هستند، مثلاً در استان گیلان در چند شهرستان بیش از 2.5 متر بارش برف داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از ادارات کل استان‌‌ها خواسته‌ایم اگر می‌توانند ماشین‌آلاتی را اضافه کنند، کمک کنند تا این مشکل رفع شود.

مجیدی با اشاره به موضوع مشکل آبرسانی در دو استان، گفت: قطع آب و برق به دلیل عدم دسترسی بوده است که تلاش می‌شود همه این راه‌ها باز شود.

وی در مورد بازگشایی راه‌های روستایی توضیح داد: زمانی که مشکلی حاد پیش می‌آید ابتدا راه‌های اصلی و فرعی بازگشایی می‌شود و سپس راه‌های روستایی در اولویت بعدی قرار دارند.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی‌های استان‌ها در وزارت راه گفت: امیدواریم تا روز آینده همه راه‌های روستایی باز شوند.

مجیدی یادآور شد: البته ما تحت امر رئیس سازمان مدیریت بحران استان مازندران هستیم و آنها فعلاً تشخیص داده‌اند که ابتدا محورهای اصلی بازگشایی شوند.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی‌های استان‌ها در وزارت راه اظهار داشت: همچنین روز گذشته 3 دستگاه برف‌خور برای استان مازندران اعزام کردیم.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول