اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

همکاری دهیاری‌ها ‌برای باز کردن راه‌های روستایی گیلان و مازندران

معاونت ساخت و نگهداری راه روستایی گفت: برای باز کردن راه‌های روستایی استان‌های گیلان و مازندران، اداره کل نگهداری این معاونت فعال است؛ ضمن آنکه از تجهیزات و نیروی انسانی دهیاری‌های دو استان در راه‌های روستایی استفاده می‌کنیم.

همکاری دهیاری‌ها ‌برای باز کردن راه‌های روستایی گیلان و مازندران

سیدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره وضعیت محورهای روستایی استان‌های گیلان و مازندران در بارش‌های اخیر اظهار داشت: متأسفانه امکانات راهداری همزمان برای روستاها وجود ندارد و برنامه بدین صورت تهیه شده است که ابتدا راه‌های اصلی و فرعی باز شده و سپس راه‌های روستایی در اولویت بعدی قرار دارد.

* راه‌های روستایی در اولویت سوم راهداری به دلیل کمبود منابع

وی بیان کرد: این موضوع از نظر منطق محدودیت منابع، صحیح به نظر می‌رسد، اما از نظر منطق اجتماعی صحیح نیست، زیرا آن فرد روستایی نیز نیازمند رفت و آمد است و ‌آب‌رسانی و انتقال کالاهای اساسی باید به روستاها نیز مثل همه مردم شهرها انجام شود و این نیازمند باز بودن راه‌ها است.

* تعدادی محدودی راهدارخانه در راه‌های روستایی داریم

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی با تأکید بر اینکه سیستم راهداری و نگهداری راه‌های روستایی باید از راه‌های اصلی مجزا باشد، بیان کرد: راهداران در راه‌های روستایی نیز استقرار دارند، ‌اما ابتدا راه‌های اصلی و فرعی باز می‌شود و پس از آن راه‌های روستایی در اولویت بعدی قرار دارند.

میرشفیع اضافه کرد: تعداد محدودی راهدارخانه در محورهای روستایی وجود دارد، اما بسیار کم است.

* همکاری دهیاری‌های گیلان و مازندران با وزارت راه برای باز کردن راه‌‌های روستایی

وی با بیان اینکه با روستاییان استان گیلان و مازندران همدردی می‌کنیم، یادآور شد: البته این همدردی که ما خود در اتاقی گرم نشسته باشیم و تنها اعلام کنیم که با آنها همدردی می‌کنیم صحیح نیست و باید عمل کرد.

میرشفیع بیان کرد: همکاران ما در اداره‌کل نگهداری راه‌ها در حال پیگیری هستند که هر جا که امکان وجود داشته باشد راه‌های روستایی باز شود.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی اضافه کرد: از نیروی انسانی دهیاری‌ها و تجهیزات آنها کمک گرفته‌ایم تا راه‌های روستایی استان گیلان و مازندران زودتر باز شود.

* مجلس در تصویب بودجه راه روستایی توجه خاص کند/ اصلی‌ترین منابع مالی ما بودجه است

وی تأکید کرد: امیدواریم که در سال آینده شرایط مالی معاونت راه روستایی با توجه خاص مجلس به بودجه راه‌های روستایی، بهتر شود و منابع مالی بیشتری برای ساخت و نگهداری راه‌های روستایی در اختیار داشته باشند.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی اضافه کرد: اصلی‌ترین منابع این معاونت از محل بودجه است زیرا راه‌های روستایی به دلیل غیرانتفاعی بودن، جذب منابعی از محل فروش اوراق مشارکت یا فاینانس ‌ندارد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول