اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین جشنواره زمستانی

مردم همدان خندیدند

در هفتمین جشنواره زمستانی، برنامه عصر شعر طنز، گل خنده را بر لبان مردم همدان نشاند.

مردم همدان خندیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز در جریان برگزاری هفتمین جشنواره زمستانی در همدان، عصر شعر طنز در تالار فجر همدان برگزار شد.

این مراسم با اجرای شعر طنز جواد نوری، نادر ختایی، رضا رفیع، فرامرز ریحان‌صفت و ناصر فیض از طنزپردازان مطرح کشوری همراه شد و فضای شاد و مفرحی را برای حضار ایجاد کرد.

در این مراسم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، انجمن ادبی بوعلی و اداره میراث فرهنگی استان همدان، به پاس زحمات سید عباس سجادی؛ از این شاعر، طنزپرداز، نویسنده همدانی تجلیل به عمل آمد.

سیدعباس سجادی که به دلیل کهولت سن نتوانست به روی سن رود، با میکروفونی که در اختیارش گذاشته شد از ابراز احساسات مردم همدان تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه خود را شایسته این همه لطف و مرحمت نمی‌داند، با مناعت طبع خود گفت: من در مقابل بسیار از طنزپردازان مطرح کشور، خود را کوچک و حقیر می‌دانم.

رضا رفیع، طنزپرداز برجسته کشور که این روزها مجری برنامه «قندپهلو» نیز هست، در پاسخ به اظهارات سیدعباس سجادی، گفت: اخلاق، منش و روش زندگی و همچنین شیوه طنزپردازی شما برای ما به منزله درس بوده و هست.

وی با بیان اینکه ما طنزپردازان خود را شاگرد شما می‌دانیم، ابراز داشت: شاگردی تنها در حضور فیزیکی بر سر کلاس استاد نیست بلکه از شیوه و منش او نیز می‌توان از فرسنگ‌ها فاصله بهره برد.

در ادامه این مراسم هر یک از طنزپردازان با خواندن شعرهای خود در فضای سیاسی ـ اجتماعی شور و حال خاصی را به مجلس دادند.

ناصر فیض، یکی دیگر از طنزپردازان، وقتی به روی سن رفت از اینکه مردم ایران عبوس نیستند، سخن گفت و ادامه داد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند مردم ایران عبوس هستند در صورتی که به نظر من، فقط به سختی می‌توان خنده را بر لب‌های آنان نشاند.

وی دلیل این امر را وجود اتفاق‌های تکراری خنده‌دار در زندگی مردم ایران دانست و افزود: همین موضوع باعث عادی شدن موضوعات شده است.

در بخش دیگری از برنامه، یادی از مرحوم «عباس فیضی» شد که نقش قابل توجهی در گردآوری مقولات طنز بومی داشته است.

حمدیه، دیگر پیشکسوت طنز که اصالتاً نیز همدانی است با حضور در سن با لهجه همدانی، شعر طنز خود را برای حضار خواند.

سیدعباس یادگاری نیز قبل از ارائه شعر طنز خود، به پیشینه بالای طنز در همدان پرداخت و تأیید این ادعا را در چاپ کتاب‌های طنز در این استان دانست.

حسن ختام این برنامه نیز اجرای چند سروده طنز توسط رضا رفیع بود که با استقبال بسیار مردم همدان و تشویق مکرر آنها مواجه شد.

در پایان این مراسم، از جواد نوری، نادر ختایی، رضا رفیع و فرامرز ریحان‌صفت تقدیر شد.

انتهای پیام/89002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول