اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل ماندگاری سرما

میزان مصرف گاز در زنجان به 7.7 میلیون متر مکعب رسید

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در استان زنجان در شب گذشته به 7 میلیون و 700 هزار متر مکعب رسید.

میزان مصرف گاز در زنجان به 7.7 میلیون متر مکعب رسید

نادر رابطی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به دلیل مصرف گاز طبیعی طی چند روز گذشته مصرف گاز طبیعی در استان زنجان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ماندگاری هوای سرد در استان زنجان مصرف گاز طبیعی در شب گذشته به مرز 7 میلیون و 700 هزار متر مکعب رسید، تصریح کرد: این در حالی است که مصرف گاز در شب 12 بهمن ماه جاری 7 میلیون و 100 هزار متر مکعب بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته 5 میلیون و 600 هزار متر مکعب بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دمای هوا در روز 13 بهمن سال گذشته یک درجه بوده است، افزود: دمای هوا در روز 13 بهمن ماه امسال 17 درجه زیر صفر گزارش شده است.

رابطی با بیان اینکه در حال حاضر 236 هزار مشترک در استان زنجان وجود دارد، یادآور شد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 214 هزار و 894 مشترک بوده است.

وی مصرف روزانه هر خانوار در 13 بهمن امسال را 25 متر مکعب اعلام کرد و اذعان داشت: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته برای هر خانوار 18 متر مکعب بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در ادامه با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای برخی مراکز صنعتی از جمله نیروگاه زنجان و کارخانه سیمان افزود: این محدودیت‌ها به دلیل افزایش دما ایجاد شده است.

این مسئول از مردم خواست در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند و توصیه‌های شرکت گاز را جدی بگیرند، اضافه کرد: با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در استان زنجان احتمال قطعی گاز وجود دارد.

رابطی همچنین با اشاره به شدت وزش باد در روزهای اخیر اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز را از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از خطر نشت گاز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشترکان دقت کافی برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌‌های مسکونی را داشته باشند، اظهار کرد: رعایت ارتفاع مناسب یعنی حداقل سه متر برای لوله بخاری و نصب کلاهک H سبب کاهش چشمگیر حوادث گازگرفتگی می‌شود.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در پایان اذعان داشت: امید است مردم با رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دولت و شرکت گاز را در مدیریت بحران احتمالی گاز یاری کنند.

انتهای پیام/73008/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول