اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

طالبان: امنیت کمیته‌های مذاکره‌کننده صلح را تامین می‌کنیم

به ‌دنبال تعیین تیم‌های مذاکره‌ کننده دولت پاکستان و طالبان برای آغاز روند صلح، گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» اعلام کرد که امنیت کمیته‌های مذاکره‌کننده را تامین می‌کند.

طالبان: امنیت کمیته‌های مذاکره‌کننده صلح را تامین می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، به‌ دنبال تعیین تیم‌های مذاکراه‌کننده دولت پاکستان و طالبان برای آغاز روند صلح، گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» اعلام کرد امنیت کمیته‌های مذاکره‌کننده را تعیین می‌کند.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای که امروز در رسانه‌های این کشور منتشر شده است، عنوان کرد که امنیت اعضای حاضر در کمیته‌های مذاکره‌کننده را در حوزه‌های تحت کنترل خود تأمین می‌کند.

«شاهدالله شاهد» در این بیانیه تصریح کرده است که شورای سیاسی طالبان راهنمایی‌های لازم را در اختیار کمیته پنج‌ نفره‌ این گروه قرار خواهد داد و بر این کمیته نظارت خواهد داشت.

وی افزود: طالبان خواهان انجام مذاکرات جدی و صادقانه با دولت هستند و موضع ما در این باره و در مقابل مردم پاکستان روشن است.

شاهد افزود: طالبان امیدوار است که دولت اشتباهات گذشته را تکرار نمی‌کند.

طالبان روز گذشته تیم پنج نفره خود را برای شرکت در مذاکرات صلح با دولت پاکستان اعلام کرد.

این افراد عبارتند از «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف پاکستان»، «سمیع‌الحق» رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» (شاخه سمیع‌الحق)، «مفتی کفایت‌الله» از اعضای حزب جمعیت علمای اسلام، «محمد ابراهیم» از رهبران ایالتی حزب «جماعت اسلامی» و «مولانا عبدالعزیز» از علمای سابق «لال مسجد».

این در حالی است که دولت «نواز شریف» اسامی تیم چهار نفره خود را برای آغاز مذاکرات با طالبان اعلام کرده است که عبارتند از «عرفان صدیق» مشاور نخست‌وزیر در امور داخلی، «رحیم‌الله یوسف‌زی» از خبرنگاران سرشناس و مجرب، «رستم شاه مهمند» سفیر سابق و کارشناس امور افغانستان و سرگرد (بازنشسته) «محمد امیرشاه» از مقامات سابق سرویس اطلاعاتی پاکستان .(ISI)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول