اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کارگاه آموزشی

38 نوعروس مددجوی تویسرکان با مهارت‌‌های خانواده آشنا شدند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: 38 نوعروس مددجوی کمیته امداد روستای اشترمل تویسرکان در قالب کارگاه آموزشی با مهارت‌های خانواده آشنا شدند.

38 نوعروس مددجوی تویسرکان با مهارت‌‌های خانواده آشنا شدند

محمد‌جواد ترکاشوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی نوعروسان مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان در روستای اشترمل برای 38 مددجو به مدت دو روز در این روستا هم‌زمان با دهه فجر خبر داد.

وی سر فصل این کارگاه آموزشی دو روزه را بهداشت و روان، بهداشت فردی، مسائل دینی و اعتقادی و شناخت آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای درست و کاربردی با یاددهی اساتید متبحر حوزه و دانشگاه و کارشناسان بهداشت و درمان با هدف تقویت مهارت‌های خانوادگی اعلام کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان، با اشاره به اینکه آگاهی در فرآیند یک زندگی موفق نقش‌آفرین است، افزود: انسان آگاه به امور زندگی تلاش دارد با نگاهی باز و آگاهانه از فرصت‌های زندگی بهره‌وری کاربردی و بهینه داشته باشد.

وی گفت: اگر در چارچوب خانه و خانواده کارها بر مبنای آگاهی پیش برود، به طور قطع مشکلات جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

ترکاشوند تجهیز دختران و پسران جوان به اطلاعات اساسی در آستانه ازدواج را ضروری دانست و تصریح کرد: همسران جوان قبل از ورود به زندگی زناشویی ابتدا اصول اولیه زندگی را یاد بگیرند.

وی شناخت زوجین از هم را از عوامل مهم در درک طرفین برای یک زندگی موفق با پشتوانه آگاهی دانست و گفت: عدم آگاهی از ویژگی‌های جسمی و روحی همسران نسبت به یگدیگر زمینه‌ساز ایجاد چالش و از هم گسستن اساس بنیان خانواده می‌شود.

ترکاشوند با بیان اینکه  دقت و توجه به چگونگی روابط نیاز دوسویه زوج‌های جوان است، خاطرنشان کرد: بدون تردید، جاری‌سازی اصول دین اسلام در امور زندگی فردی و اجتماعی یاری‌گر و راهگشای یک زندگی پایدار و مفید است که باید مدنظر همه باشد.

وی با تأکید بر اینکه برخورد درست و صیانت از حرمت حریم‌‌ها توسط همسران ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها جامعه را کم می‌کند، افزود: استفاده درست از تجربه، مهار‌ت‌ها و کاربردسازی آن‌ها با پشتوانه آگاهی علاوه بر رشد و پویایی همسران سبب توسعه جامعه نیز می‌شود.

انتهای پیام/89010/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول