اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

اجرای 30 ویژه‌برنامه عفاف و حجاب در دشتستان

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان از اجرای 30 ویژه‌برنامه عفاف و حجاب در دشتستان خبر داد.

اجرای 30 ویژه‌برنامه عفاف و حجاب در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا در همایش حجاب و عفاف در دشتستان اظهار داشت: اهمیت نقش زنان برخاسته از عمق تأثیرگذاری آنان در تمامی عرصه‌های زندگی است، برای نمونه می‌توان از نقش تأثیرگذار حضرت زینب (س) در قیام پر حادثه‌ عاشورا نام برد که یکی از نمونه‌های درخشانی است که اهمیت جایگاه زنان را در تاریخ اسلام به تصویر می‌کشد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب و گسترش این فرهنگ در جامعه از وظایف مسئولان است.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان از اجرای 30 ویژه‌برنامه عفاف و حجاب در دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد برنامه در شهرها و روستاهای مختلف برگزار شده است.

استاد حوزه و دانشگاه نیز در این آیین بیان کرد: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است، به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب است.

فاطمه ملکوتی با بیان اینکه ذات و سرشت انسان‌ها اقتضای حیا و عفاف را دارد تاکید کرد: رشد روز افزون اسلام در غرب نمادهای مختلفی دارد، یکی از آنها گسترش حجاب در میان دختران و زنان غیر مسلمانانی که به اسلام روی می‌آورند.

وی یادآور شد: آنها به حجاب به‌عنوان یک عامل مهم در ایجاد امنیت روحی و روانی می‌نگرند، امنیتی که با فرهنگ برهنگی و بی بند و باری در غرب مورد تهدید قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به آثار حجاب در زندگی اجتماعی اضافه کرد: اگر زنان جامعه باحجاب باشند هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد.

ملکوتی گفت: بانوان با حفظ حجاب مى‌توانند اطاعت را، که روح و پیام اصلى عبادات بشر اسـت، اثـبـات کنند و در زمره اطاعـت‌کنندگان الهى قـرار گیرند.

وی تصریح کرد: از دستورات زیبای قرآن که بر آن تاکید شده حفظ حجاب و عفاف برای مردان و زنان است.

ملکوتی ادامه داد: قرآن کریم موضوع عفاف و حجاب را مخصوص زنان نمی‌داند بلکه معتقد است که ذات و سرشت انسان، اقتضای حیا و عفاف را دارد.

وی تاکید کرد: نبی مکرم اسلام (ص) که از ایشان به‌ عنوان مظهر عفاف یاد می‌کنیم، تلاش بسیاری برای مالکیت عفاف و پاکدامنی کرده تا جامعه‌ای بسازد که در آن عفاف و پاکی،‌ ارزش و بی‌عفتی،‌ ضد ارزش به شمار آید.

انتهای پیام/2452/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول