اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران در سی‌وپنجمین بهار انقلاب/71

اختصاص اعتبار 20 میلیاردی برای پروژه‌های کشاورزی آمل

سرپرست فرمانداری ویژه آمل گفت: 20 میلیارد تومان اعتبار در کارگروه کشاورزی برای اجرای پروژه‌های کشاورزی اختصاص یافته که چند پروژه تولیدی و خدماتی کشاورزی در گذشته افتتاح شده و تعدادی نیز در ایام دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

اختصاص اعتبار 20 میلیاردی برای پروژه‌های کشاورزی آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، دومین مجموعه پرورش شترمرغ این شهرستان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی امشب با حضور مسئولان در روستای میخران بخش امامزاده عبدالله(ع) به بهره‌برداری رسید.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل در این مراسم بیان داشت: آمل شهر هزار سنگر بوده و مردم این شهرستان در حماسه شش بهمن ماه 60 توانستند با درج نام خود در وصیت‌نامه امام امت برای همیشه تاریخ ماندگار و جاوید بمانند.

سیدجعفر رسولی بیان داشت: وظیفه ما خدمت به مردم این شهرستان است و مسئولان باید به خود ببالند که در این مملکت زندگی کرده و برای خدمت‌گزاری انتخاب شدند.

وی با تاکید اینکه مردم بخش امامزاده عبدالله(ع) در سه سال گذشته توانستند شاهد خدمات زیادی در این بخش باشند، گفت: احداث دهیاری و مستقل شدن بخش امامزاده عبدالله، آغاز فعالیت شهر امامزاده عبدالله و اقامه نخستین نماز جمعه پس از شهر آمل در این منطقه از بزرگترین خدمات بوده است.

رسولی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال 58 پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتبار 425 میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: باید این بخش علاوه بر پروژه‌های عمرانی، در پروژه‌های بهداشتی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری و تفریحی نیز سرآمد باشد.

رسولی ظرفیت‌ آمل در بخش توسعه اقتصادی، کشاورزی و تولیدی را بسیار بالا دانست و یادآور شد: حدود 20 میلیارد تومان در کارگروه کشاورزی آمل برای اجرای پروژه‌های کشاورزی اختصاص یافته است که چند پروژه تولیدی و خدماتی کشاورزی در گذشته افتتاح شده و تعدادی نیز در ایام دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

این مسئول این مجموعه تولیدی پرورش شترمرغ را دومین واحد تولیدی شترمرغ در آمل برشمرد و که با 100 راس شترمرغ در این بخش فعال است.

وی اعتبار اختصاص یافته به این واحد تولیدی را حدود 3 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست که 2 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک کشاورزی اختصاص یافته و مابقی آورده سرمایه‌گذار است.

رئیس اداره دامپزشکی آمل نیز در این مراسم گفت: شتر مرغ از گوشت لذیذی برخوردار است که با کمترین چربی و کلسترول می‌تواند در اختیار مردم قرار گیرد.

حسین نظری تصریح کرد: بهره‌بردار باید درباره بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برای نگهداری شتر مرغ دقت لازم را به عمل آورد.

سرمایه‌گذار پروژه پرورش شتر مرغ در آمل نیز بیان داشت: برای پرورش شترمرغ در این منطقه مساحت 5 هزار مترمربع در نظر گرفته شد که برای پنج نفر اشتغال‌زایی داشتیم.

علی خیری خاطرنشان کرد: این مجموعه به منظور تولید گوشت قرمز ایجاد شده و مجوز بهره‌برداری برای پرورش 100 راس شتر مرغ مهیا شده است.

انتهای پیام/86012/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول