اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

نقشه راه محیط زیست توسعه پایدار و متوازن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نقشه راه سازمان حفاظت محیط زیست در رسیدن به یک حرکت تحولی در این حوزه نگاه پایدار و متوازن در بخش توسعه حقیقی است.

نقشه راه محیط زیست توسعه پایدار و متوازن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با مسئولان حفاظت محیط زیست و تعدادی از تشکل‌های مردم نهاد در اردبیل اظهار داشت: به دلیل غفلت در توسعه پایدار محیط زیست جامعه ما امروز دچار مشکلات عدیده‌ای شده به طوری که این مشکلات در فصل‌های مختلفی از سال مردم را حتی در زندگی عادی خود با چالش‌هایی روبه‌رو کرده که نظیر آن آلودگی هوا، پشت کردن به مواهب خدادادی و زیبایی‌های طبیعت است که گاه ما با دست خودمان آنها را به نقطه بی‌ثمرگی سوق می‌دهیم.

وی اهمیت توجه به مبانی زیست‌محیطی در بهبود زندگی عصر معاصر را یادآور شد و تصریح کرد:‌ همه مردم باید در تقویت این امر مشارکت کنند و سازمان محیط زیست نیز باید برای رسیدن به اهداف و هدف‌گذاری‌های مناسب و مطلوب زیست‌محیطی از ظرفیت‌های سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد استفاده کنند.

عاملی اهمیت مدیریت آینده‌نگرانه را در این حوزه ضروری اعلام کرد و ادامه داد:‌ انتظار می‌رود در دفع پسماندهای شهری، زباله‌ها و همچنین احیای دریاچه‌ها و تالاب‌هایی همچون نئور از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده شود تا بهتر بتوانیم حرکت‌های اساسی و تأثیرگذار را شاهد و ناظر باشیم.

امام جمعه اردبیل نقشه راه حفاظت محیط زیست را در رسیدن به نقطه پایدار توجه به مؤلفه‌های حرکت تحولی متوازن و معقول بیان کرد و یادآور شد: ما اگر نتوانیم در این راستا یک هدف‌گذاری صحیح داشته باشیم قطعاً با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شویم که این خود آسیب‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به فعالیت ده‌ها تشکل مردم نهاد در این استان گفت: باید در این مجموعه‌ها از ظرفیت نیروهای متخصص و کارشناسان امر استفاده شود تا بتوانیم با تکیه بر نقشه راه درست و صحیح حرکت مفید و سازنده‌ای را انجام دهیم.

سید رضا موسوی افزود: مجموعه حفاظت محیط زیست تلاش می‌کند تا در سه حوزه حفاظت از آب، خاک و هوا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود تشکل‌های مردم نهاد و بسیج استفاده کند چرا که این حرکت می‌تواند به توسعه متوازن و رو به جلو کمک کند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: فعال‌سازی نهادهای مردمی که همه آنها دلسوز محیط زیست هستند در کنار تقویت برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌سازی زیست‌محیطی می‌تواند آسیب‌ها را در حوزه‌های مختلف به حداقل رسانده و حرکت‌های تحولی را در تمام بخش‌ها به ثمر بنشاند.

موسوی با گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها و رودخانه‌ها خاطر نشان کرد: در استان اردبیل 46 تالاب وجود دارد که اداره کل حفاظت محیط زیست در کنار حمایت و حفاظت از آنها به عنوان یکی از ذخایر و سرمایه‌های طبیعی استان به ارتقا و اعتلای آنها می‌اندیشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به خطرات و آسیب‌هایی که این تالاب‌ها را تهدید می‌کند، اشاره کرد و ادامه داد: آلودگی‌های شیمیایی، مصرف بی‌رویه کود و سموم، رهاسازی فاضلاب‌ها به تالاب‌ها و تغییر کاربری به همراه پایین آمدن آب موجود در آنها به مشکلات و نارسایی‌هایی منجر شده که اگر به هوش نباشیم، می‌تواند همه آنها گرفتاری‌ها و مشکلات ما را چندین برابر افزایش دهد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول