اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج:

شورای شهر سنندج آماده تعامل همه‌جانبه با بخش خصوصی است

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج از آمادگی این شورا برای مشارکت همه‌جانبه با سرمایه‌گذاران در زمینه اجرای طرح‌های شهری خبر داد.

شورای شهر سنندج آماده تعامل همه‌جانبه با بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فردین زمانی امشب در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر سنندج اظهار کرد: استاندار کردستان خود فردی کارشناس و مجرب است و از رشد سرمایه‌گذاری در استان استقبال می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه روندی که امنیت خاطر و آسودگی را برای سرمایه‌گذار ایجاد کند در شهر فراهم است و این را باید به فال نیک گرفت.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: چنانچه بخش خصوصی خود به عنوان ارائه‌دهنده پروژه‌ها وارد میدان شود شورای شهر تا حد امکان شرایط را برای آنها تسهیل خواهد کرد.

زمانی تصریح کرد: همچنین در صورتی که خود شهرداری املاک و آورده‌ای داشته باشد و بخش خصوصی مایل به همکاری در اجرای طرح‌ها به صوت مشارکتی باشد باز هم شهرداری و شورای شهر نهایت تعامل را با سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

وی افزود: در بخش گردشگری نیز در خصوص مناطقی که امکان واگذاری زمین به بخش خصوصی وجود ندارد، می‌توان از روش‌های دیگر برای مشارکت سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

اجرای 2 طرح شهری با اعتبار 12 میلیارد تومانی

در ادامه این جلسه نماینده شهرداری سنندج با تمجید از اینکه دغدغه شورای شهر سرمایه‌گذاری است گفت: امروزه اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که دیگر قابل کتمان نیست.

شمس‌الدین ساعد سرمایه‌گذاری قابل امکان در مجموعه شهر را در 3 جنبه ارزیابی کرد و گفت: نخستین راهکار، عرضه اوراق مشارکت برای تأمین منابع مالی پروژه‌ها است.

وی افزود: راهکار دوم، اعطای وام به سرمایه‌گذاران و راهکار سوم نیز استفاده از سرمایه بخش خصوصی و مشارکت آنها در طرح‌های شهری است.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری سنندج برای اجرای طرح‌های خود در گام نخست از منابع داخلی سازمان استفاده می‌کند گفت: فراخوان برای پروژه‌ها قدم بعدی این مجموعه است.

ساعد از در دست اجرا بودن 2 طرح در میدان مولوی و خیابان سیدقطب سنندج با اعتبار 12 میلیارد تومانی و با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

نماینده شهرداری سنندج افزود: با برگزاری مناقصه در آینده نزدیک نخستین تجربه مشارکت بخش خصوصی در سنندج اتفاق خواهد افتاد.

وی ساخت 2 برج مسکونی 20 طبقه، احداث مجموعه تفریحی هنری خدماتی و مجتمع تجاری و همچنین غنی‌سازی چند منطقه مسکونی شهر را از دیگر مواردی برشمرد که از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای آن استفاده می‌شود.

ساعد با تأکید بر اینکه ورود به طرح‌ها بدون برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: باید مطالعات امکان‌سنجی و بسته‌های مشارکتی را در حد توان آماده تا سرمایه‌گذار بنا به نیاز و اشتیاق خود از میان آنها یک یا چند طرح را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه باید باور جمعی در حمایت از سرمایه‌گذاری شکل بگیرد خاطرنشان کرد: باید سند چشم‌انداز با استفاده از همه ظرفیت‌ها شکل بگیرد.

ساعد در پایان با تأکید بر ظرفیت بالای شهر در حوزه صنعت گردشگری خواستار هماهنگی تمام دستگاه‌ها به منظور رشد و بالندگی در این مجموعه شد.

انتهای پیام/79012/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول