اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آمار جامعی از زنان بدسرپرست نداریم

شناسایی 33 هزار زن سرپرست خانوار در هرمزگان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه تاکنون بیش از 33 هزار زن سرپرست خانوار در هرمزگان شناسایی شده است، گفت: این در حالی است که آمار جامعی از تعداد زنان بدسرپرست در این استان نداریم.

شناسایی 33 هزار زن سرپرست خانوار در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی ظهر امروز در همایش مشاوران امور بانوان و خانواده که به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت: این نگاه و توجه بیانگر این است که دولت ظرفیت نیمی از جمعیت کشور را که بانوان تشکیل می‌دهد در مسیر رشد و تعالی کشور مورد توجه قرار داده تا از کارآمدی زنان به نحو شایسته بهره گرفته شود.

وی تصریح کرد: استفاده از توان زنان در اداره کشور در مسئولیت‌های مختلف یکی از مهمترین برنامه‌های دولت عنوان شده است که در صورت تحقق می‌توان آثار آن را در پویایی جامعه مشاهد کرد.

این مسئول با انتقاد از نگاه افراط و تفریط به حوزه زنان خاطرنشان کرد: اگر خواهان استفاده موثر از این ظرفیت هستیم باید نگاه اعتدال در متن برنامه‌ها حاکم شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه به برخی معضلات در استان از جمله سن پایین ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: علاوه بر این برای سایر مشکلات نیز با تشکیل بانک جامع اطلاعات زنان و تفکیک حوزه‌ها و دسته‌بندی آنان، راهبردها و اولویت‌ها را تعیین تا بر اساس یک نقشه راه گام برداریم.

صیادی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی 33 هزار و 698 نفر به عنوان زن سرپرست خانوار در استان ثبت شده است، گفت: متاسفانه هنوز آمار جامعی از زنان بدسرپرست نداریم که بانک جامع زنان را با همین هدف راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان وجود برخی مشاغل کاذب از جمله قاچاق را نیز به عنوان معضل فرا روی برخی زنان عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم در این راستا نیز اقدام عملی داشته باشیم طرح مرکز کارآفرینی و مشاوره با هدف حمایت از زنان ایجاد و بسترساز آگاهی و مشاوره و همچنین حمایت از زنان خواهد بود.

وی در پایان با برشمردن سایر مشکلات این حوزه تاکید کرد: براساس جمعیت 49 درصدی زنان در استان باید این ظرفیت خصوصا زنان تحصیلکرده در مسیر رشد و توسعه استان به کار گرفته شود و توجه ویژه‌ای نیز به اعتبارات در حوزه برنامه‌ریزی بانوان باشد.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول