اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

صنایع‌دستی مازندران احیا شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران گفت: صنایع‌دستی مازندران احیا و مورد صیانت قرار گیرد.

صنایع‌دستی مازندران احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای استان که به مناسبت دهه فجر با عنوان «لتکا» در محل نمایشگاهی فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: فجر به معنی شکفتن است و انقلاب اسلامی در دهه فجر ظلمت استبداد و استعمار را کنار زد و روشنایی و استقلال‌طلبی را در کشور حاکم کرد.

وی با اشاره به اینکه سه خواسته ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور محقق شد، افزود: انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ملت به ارمغان آورد.

خیریانپور، مردم سالاری دینی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند و رای‌شان نافذ است.

وی ایران را کشوری اثرگذار در مناسبات و روابط بین‌المللی دانست و گفت: با تدبیر دولت تدبیر و امید نیز شاهد اثرگذاری کشور در روابط خارجی هستیم که امیدواریم بارقه امیدی برای ملت باشد تا بر مشکلات فائق آییم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران نقش زنان را در شکوفایی انقلاب اسلامی موثر دانست و افزود: نقش زنان در عرصه اقتصادی و سیاسی ارزنده است و سهم مهمی از پیشرفت انقلاب را مدیون این قشر جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان مازندران شاهد فعالیت‌هایی بانوان سرپرست خانوار و هنرمندان هستیم، تصریح کرد: زنان روستا باید در صدد اقتصادی بودن محصولات روستایی شوند.

خیریانپور با بیان اینکه بانوان روستایی در توسعه اقتصادی و تامین مایحتاج زندگی خود نقش موثری دارند، افزود: زندگی زنان روستا باید مجموعه‌ای از همه فعالیت‌های موجود در روستا باشد.

وی ادامه داد: زن روستایی باید در کنار کار کشاورزی به ظرفیت‌های موجود در روستا و بهره‌گیری از آن به توسعه اقتصادی روی آورد.

خیریانپور با تاکید بر اینکه صنایع دستی و بومی مازندران باید احیا و مورد صیانت قرار گیرد، تصریح کرد: صنایع دستی مازندران بر فرهنگ دیار علویان پیوند خورده است و این فرهنگ‌های بومی باید احیا و صیانت شود.

به گزارش فارس، نمایشگاه دستاوردهای بانوان مازندران با همکاری استانداری، شهرداری و شورای شهر ساری، اداره کل فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و تشکل‌های غیر دولتی به مدت سه روز از 13 تا 16 بهمن ماه با عنوان لتکا در 40 غرفه نمایشگاهی که شامل تولیدات استانی، لباس سنتی، صنایع دستی، گل و گیاه، شیرینی و مواد غذایی است در سالن فرهنگ و ارشاد مرکز مازندران میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول