اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

استفاده از گزینه نظامی تصمیم دولت پاکستان برای مبارزه با تروریسم

پارلمان پاکستان در واکنش به اظهارات رهبر طالبان مبنی بر عدم مذاکره با دولت این کشور اعلام کرد که گزینه نظامی برای سرکوبی طالبان این کشور تنها راه مبارزه با تروریسم است.

استفاده از گزینه نظامی تصمیم دولت پاکستان برای مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، دولت و پارلمان پاکستان امروز (دوشنبه) تصمیم نهایی خود را در واکنش به اظهارات «ملا فضل الله» رهبر طالبان این کشور مبنی بر عدم مذاکره با دولت اسلام‌آباد، ادامه یافتن عملیات نظامی اعلام کردند.

بر اساس گزارش‌ها پس از  اعلام عدم مذاکره ملا‌فضل الله رهبر طالبان، اعضای پارلمان و دولت پاکستان با توجه به عملیات‌های تروریستی هفته جاری در «راولپندی» (مقر ارتش) و «پیشاور» این کشور، تصمیم گرفتند از گزینه نظامی برای سرکوبی شبه‌نظامیان استفاده کنند.

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که چنانچه ملا فضل الله مایل به مذاکره با دولت این کشور نیست بنابراین پاکستان نیز علاقه‌ای به مذاکره با طالبان ندارد اما شبه‌نظامیانی که حاضر به مذاکره هستند، با پذیرفتن شرایط دولت از جنگیدن با ارتش خودداری کنند.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که بایستی تروریسم را از این کشور ریشه‌کن کنیم.

وی افزود: پاکستان با خطر‌های زیادی مواجه است اما با نابودی تروریست‌ها امنیت را برای نسل‌های آینده به ارمغان خواهیم آورد.

شریف تصریح کرد: دولت با کسانی که به قوانین پاکستان احترام بگذارند؛ مذاکره می‌کند اما شبه‌نظامیانی که مردم بی‌گناه و سربازان ارتش را هدف قرار می‌دهند، دشمن اسلام و پاکستان هستند.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد که با ریشه کن شدن تروریسم، پاکستان پیشرفت می‌کند.

نواز شریف تاکید کرد که در عملیات نظامی ارتش، بایستی سربازان اهتمام لازم را برای حفظ و نگهداری از زمین‌های کشاورزی و منازل مردم داشته باشند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول