اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام الله دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح نخستین واحد نیمه مکانیزه تولید قارچ در استان قم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از افتتاح واحد نیمه مکانیزه تولید قارچ در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

افتتاح نخستین واحد نیمه مکانیزه تولید قارچ در استان قم

سیدمحمدتقی سجادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: افتتاح واحد تولیدی قارچ خوراکی بدون فرآیند کمپوست‌سازی در قم افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید کمپوست برای پرورش قارچ آلودگی‌های زیست محیطی به همراه دارد، گفت: این واحد تولیدی کمپوست را به‌صورت آماده تهیه می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: این واحد تولیدی قارچ خوراکی در خلجستان واقع شده است.

سجادی بیان کرد: این واحد تولیدی از سازه‌های سبک ساخته شده و از مدرن‌ترین واحدهای تولید قارچ در کشور به شمار می‌رود.

وی میزان سرمایه واحد تولیدی قارچ را یک میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 50 درصد این اعتبار از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه متقاضی 9 میلیارد ریال به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار کرد: این واحد تولیدی با استفاده از اعتبارات استانی بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سجادی با بیان اینکه عمده کارکنان واحد تولیدی قارچ خانم هستند، میزان اشتغالزایی این واحد تولیدی را 25 نفر به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیرمستقیم عنوان کرد.

وی این واحد تولید را واحد صنعتی نیمه مکانیزه در استان دانست که محصولات کاملا بهداشتی تولید می‌کند.

وی بیشترین قارچ تولید کشور را در دو نوع دکمه‌ای نو صدفی دانست و گفت: این واحد تولیدی سالانه 345 تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: از قارچ‌های صدفی به دلیل مشکلات در تولید و ماندگاری کم استقبال کمتری می‌شود.

سجادی با اشاره به افزایش قیمت منابع پروتئین در کشور اظهار کرد: قارچ به عنوان جایگزین گوشت و از منابع خوب پروتیئن محسوب می‌شود که عوارض جنبی مصرف گوشت را نیز ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد افتتاح واحد تولید قارچ در استان آغازی برای شروع حرکت جدید و تولید استاندارد قارچ باشد.

هر 100 گرم قارچ حدود یک میلی گرم آهن دارد و این ماده غذایی منبع غنی از ماده معدنی پتاسیم بوده که به کاهش فشار خون بالا و نیز کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند.

انتهای پیام/78002/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول