اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سی و پنجمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی

نخستین جشنواره شعر انقلاب اسلامی در گلپایگان گشایش یافت

به مناسبت سی و پنجمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی با مشارکت شهرداری گلپایگان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان نخستین جشنواره شعر انقلاب اسلامی در گلپایگان کار خود را آغاز کرد.

نخستین جشنواره شعر انقلاب اسلامی در گلپایگان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، صبح امروز نخستین جشنواره شعر انقلاب اسلامی با مشارکت شهرداری گلپایگان و فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در تالار اندیشه فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد.

شهردار گلپایگان در این آیین بیان کرد: با ورود اسلام به ایران هنر از جایگاه والایی برخوردار شد و پس از انقلاب اسلامی اصالت خودش را پیدا کرد و امروزه هنر بی‌بدیل و اصیل ایرانی در دنیا زبانزد جهانیان است.

محمود بخشی با بیان اینکه امام جمعه گلپایگان همواره از هنر اصیل گلپایگانی و هنرمندان حمایت کرده‌اند، تصریح کرد: امام جمعه گلپایگان با حضور در برنامه‌های فرهنگی و هنری و همچنین حمایت‌های معنوی موجب رونق بخشیدن و ارتقای برنامه‌های هنری در شهرستان شده‌اند.

وی افزود: فرهنگ و هنر غنی ایرانی- اسلامی در چارچوب موازین اسلامی شکوفا می‌شود.

شهردار گلپایگان در ادامه به هنر منبت‌کاری اشاره کرد و گفت: باید در جهت ترغیب و تشویق جوانان به سمت صنایع‌دستی تلاش کنیم و اجازه ندهیم هنرهای اصیل ایرانی از رونق بیفتد و در جهت رشد و اعتلای فرهنگ غنی کشور عزیزمان گام برداریم.

در ادامه امام جمعه گلپایگان نیز طی سخنانی اظهار کرد: از آغازین روزهای انقلاب اسلامی امام راحل با فکر و اندیشه ارزشمندشان به ما تفهیم کردند که ایرانی می‌تواند قله‌های رفیع علم، ادب، هنر، صنعت و اقتصاد و هر آنچه زیبنده ایرانیان است را فتح کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی ضمن تشکر از جامعه فرهنگی و هنری گلپایگان به خاطر برگزاری چنین جشنواره‌های ارزشمندی بیان کرد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند:«هنر دمیدن روح تعهد به جامعه است» و این امر  نشانگر نگاه واقع‌بینانه و جامع‌نگر حضرت امام (ره) به این مقوله است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز نگاه ویژه‌ای به هنر و خصوصاً شعر و ادب دارند، تصریح کرد: گلپایگان نیز از دیرباز مهد علما، فرهیختگان و شاعران و ادب دوستان بوده است.

وی از جوانان خواست با حضور در انجمن‌های ادبی و شعر از اساتید و اهل ادب نهایت استفاده را ببرند و ذوق و هنر خود را پرورش دهند.

در این مراسم امام جمعه گلپایگان با قطعه شعری با نام "فصل ظفر" و آقایان زین‌العابدین زهری، ابوالقاسم طالبی، قاسم اشراقی اشعار خود را در زمینه طلوع فجر و انقلاب اسلامی سرودند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

به گزارش فارس، اختتامیه نخستین جشنواره شعر انقلاب اسلامی فردا شب با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری و تجسمی هنرمندان شهرستان گلپایگان برگزار شده بود که با حضور امام جمعه، شهردار، معاون فرمانداری، اعضای شورای شهر و مسئولان شهرستانی و جمعی از هنردوستان و علاقمندان به آثار هنری مورد بازدید قرار گرفت. 

لازم به ذکر است این نمایشگاه به مناسبت دهه فجر با همکاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شهرداری گلپایگان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز برای بازدید علاقمندان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برپا است.

در پایان این آیین نیز گروه موسیقی صبای گلپایگان به اجرای موسیقی و نغمه‌های انقلابی پرداختند که این برنامه نیز با استقبال گرم شهروندان گلپایگانی همراه بود.

انتهای پیام/ 63014/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول