اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خبر داد

اجرای رهنمودهای رهبری؛ دلیلی مستحکم برای ولایتمداری

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نزدیکی افراد با ولایت در عمل به رهنمودهای ولایت فقیه به اثبات می‌رسد.

اجرای رهنمودهای رهبری؛ دلیلی مستحکم برای ولایتمداری

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا تقوی شامگاه شنبه در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در کانون فرهنگی جوانه‌های کاشان همه روزها را روزهای خدا دانست و با اشاره به این که قرآن نیز تأکید بر گرامیداشت روزهای خاص دارد اظهار داشت: همان گونه که برخی از روزها و مکان‌ها به عنوان روزها و مکان‌های خاص هستند دارای تفاوت‌هایی با روزها و مکان‌های دیگر هستند.

وی افزود: در برخی از روزها کارهای ارزشمندی می‌شود که این روز را به یک روز به یادماندنی، تاریخی و سرنوشت‌ساز در تاریخ ثبت و آن را بعنوان ایام الله می‌شناسند.

وی اصرار به زنده بودن عاشورا را به دلیل مقابله امام حسین(ع) با ظلم و قیام برای دفاع از ارزش‌ها دانست و گفت: عاشورا نیز برای رشد و رویش‌های انسانی به وجود آمد که اگر ریزش‌هایی داشت در مقابل رویش‌هایی نیز به همراه خود آورد.

به گفته وی  تقدس، نورانیت، ظلمات روزها و مکان‌ها، متأثر از حوادثی است که در آن مقطع از زمان رخ داده است که اگر این حوادث جهت‌بخش و روشنگرانه و تربیت کننده باشد آن روز و آن لحظه یوم‌الله می‌شود و چنانچه بر عکس باشد آن روز وقت نحسی به شمار می‌رود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، یادآور شد: روزهایی را که حوادث ارزشمندی در آن اتفاق افتاده است باید به خاطر سپرد و آن را به نسل‌های آینده انتقال داد چرا که یکی از بزرگترین مربیان بزرگ تاریخ است که رخدادهای مهم و تجربه‌های ما را در سینه خودش حبس کرده و آن را به نسل‌های بعدی منتقل می‌سازد.

تقوی ادامه داد: امروز نیز ایام‌الله دهه مبارکه فجر را از این جهت گرامی داشته و باید آن را زنده نگه داریم که برای ثبت این واقعه تاریخی و سرنوشت‌ساز ایران اسلامی ایثارها و شهادت‌ها شده است.

به گفته وی، ایثار و شهادت در دهه مبارکه فجر و ارتباط بین امت و امام در این ایام بود که به شور و شعور از مجموعه‌ای رسید که ملتی به پا خواست و موج و زلزله‌ای به وجود آورد که نباید در صفحات تاریخ مفقود بماند و یا هرچه از بهمن سال 57 دورتر می‌شویم این ایام کمرنگ‌تر از سال قبل از آن نشود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: وظیفه امروز ما این است که ایام‌الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی را گرامی دانسته و آن را جشن بگیریم  و ارزش‌های اسلامی آن را منتقل کنیم.

تقوی در ادامه با اشاره به این که در کشور سلایق و گرایش‌های زیادی وجود دارد بیان داشت: همه گرایش‌ها در چارچوب نظام باید حرکت کنند و گام نهادن در غیر از این مسیر غیر قابل قبول است.

وی با بیان اینکه طی 35 گذشته فراز و فرودهای زیادی وجود داشته است که باعث شده است جامعه و نیروهای انقلابی نیز همراه با ریزش و رویش‌های زیادی باشد ابراز داشت: افرادی در مسیر انقلاب اسلامی بودند که در میدان امتحان مردود شدند اما بر عکس آن فضایی نیز ایجاد شد که تعداد زیادی جذب انقلاب اسلامی شدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همچنین با اشاره به این که رهبر انقلاب همیشه وحدت را محور حرکت عمومی جامعه و گروه‌ها و گرایش‌ها قرار داده است افزود: در این میان عده‌ای هم مانند خانواده شهدا و بسیجیان سرمایه‌گذاری زیادی برای انقلاب اسلامی کردند و پای انقلاب ایستاده‌اند و در مسیر انقلاب از جایگاه ولایی برخوردار هستند.

تقوی اذعان داشت: افرادی هم هستند که بر محور ولایت کار خود را به پیش می‌برند اما نزدیکی این افراد با ولایت در عمل به رهنمودهای امام به اثبات می‌رسد.

پیام/2406/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول