اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی:

دهه فجر محصول اتحاد ملت است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ایام مبارک دهه فجر، محصول اتحاد ملت بزرگ ایران اسلامی است.

دهه فجر محصول اتحاد ملت است

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن سالروز پیروز انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: به زیر کشیدن رژیم طاغوت و استقرار نظام اسلامی در صورت فقدان اتحاد و همدلی بین ملت امری غیرممکن بود.

وی با اشاره به اینکه اقلیت‌های دینی در به ثمر نشستن این رویداد تاریخی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند، ادامه داد: پیروان ادیان آسمانی از جمله کلدانی‌ها، آشوریان و ارامنه در به ثمر نشستن و بارور شدن نهال انقلاب نقش موثری را ایفا کرده‌اند که هیچ‌گاه به بوته فراموشی سپرده نمی‌شود.

این فعال فرهنگی با اشاره به برپایی دو جشن در جامعه ارامنه و آشوریان با محوریت پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: اقلیت‌های دینی جشن پیروزی انقلاب را مانند سایر ملت ایران اسلامی با شکوه و عظمت غیرقابل وصفی برپا کرده و با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب در طول آئین‌های مخصوص به خود تجدید بیعت می‌کنند.

کریمی با اظهار به اینکه اقلیت‌های دینی نه‌تنها در بحبوحه انقلاب بلکه در دوران دفاع مقدس و در سی و پنج سال گذشته در حوزه‌های مختلف اعم از عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ... ید طولایی دارند، ادامه داد: از بین اقلیت‌ها خیرین مدرسه‌ساز نیز برخاسته و مصلای کنونی ارومیه را یک مسیحی وارسته احداث کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه دومین روزنامه آذربایجان غربی مجوز انتشار گرفت، بیان داشت: پیش از این روزنامه آراز آذربایجان با سابقه‌ای چندین ساله با عنوان هفته‌نامه به جرگه روزنامه‌های کشور پیوست اکنون نیز یک روزنامه دیگر به این وادی قدم نهاده است، که تلاش برای تحکیم وحدت را باید در سرلوحه امور خود قرار دهند.

انتهای پیام/61002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول