اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

60/مازندران در سی و پنجمین بهار انقلاب

13 روستای شهیدآباد بابل از نعمت گاز بهره‌مند شدند

همزمان با ایام‌الله دهه فجر 13 روستای شهیدآباد بابل از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

13 روستای شهیدآباد بابل از نعمت گاز بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مدیر عامل شرکت گاز مازندران عصر امروز در مراسم گازرسانی به 13 روستای شهیدآباد این شهرستان اظهارداشت: در آستانه 35 سالگرد پیروزی انقلاب فضای میهن آکنده از حماسه‌ها، دلاورمردی‌ها، یاد و خاطره شهدا انقلاب است.

محسن عرب مقصودی بیان داشت: امروز با تجدید میثاق با شهدا تعدادی از پروژه‌ها در ایام الله افتتاح و تقدیم این مردم خواهدشد که نخستین پروژه امسال در13 روستا‌ی منطقه شهید‌آباد شهرستان بابل افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول اذعان داشت: همچنین 35 روستا و یک شهر گتاب آماده افتتاح بوده و به تدریج در ایام فجر افتتاح و تقدیم مردم می‌شود.

وی گفت: پیش از پیروزی هیچ گونه خدمات گازرسانی در سطح شهر و روستای مازندران وجود نداشته و همه پس از پیروزی طبق تصمیماتی که در سطح کلان گرفته شد انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران اظهار کرد: مازندران از جمله استان‌های دارنده ‌رتبه‌های ممتاز در بحث گازرسانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز عمران، آبادی و فعالیت گازرسانی ثمره خون شهداست، افزود: نصب هر علمک ‌بر در خانه‌ها شعار انقلاب است.

عرب مقصودی تصریح کرد: در حال حاضر 25 هزار و 531 کیلومتر از شهر و روستا سطح مازندران گازرسانی شده که حدود 623 هزار و 200 علمک گاز بر روی این شبکه‌های گاز نصب که یک میلیون و 2 هزار و 142 مشترک گاز از این نعمت الهی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از بین57 شهر مازندران 48 شهر از نعمت گاز برخوردار و فعالیت اجرائی در پنج شهر جاری است و از جمله این شهرها، شهر گتاب بابل است که آخرین شهر این منطقه نیز در مرحله افتتاح بوده که در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

عرب مقصودی با اشاره به اینکه بیش از 97 درصد منازل شهری از نعمت گاز برخوردارند،‌ گفت: از 2 هزار و 921 روستای موجود، امکان گازرسانی برای یک هزار و 914 روستا فراهم است و این در حالی است که یک هزار و 467 روستا از نعمت گاز برخوردارند.

وی ضریب نفوذ برخورداری از گاز روستایی ‌را 78 درصد برشمرد و اذعان داشت: ‌برای 296 روستا پیمانکار تعیین و در حال فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه 475 میلیارد ریال باید هزینه صورت گیرد تا 296 روستای دیگر از نعمت گاز بهره‌مند شوند، اظهار داشت: در دهه فجر 72 روستا و یک شهر آماده افتتاح است.

عرب مقصودی گفت: میزان حجم لوله‌گذاری 350 کیلومتر بوده که امکان بهره‌مندی از گاز را برای 4 هزار و 414 خانوار دیگر فراهم کرده و با میزان سرمایه‌گذاری 372 میلیارد ریال که با بهره گیری از منابع داخلی شرکت گاز برای پیشرفت پروژه‌ها استفاده شده است.

این مسئول درصد برخورداری خانوار شهری بابل را بیش از 97 درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: از هفت شهر شهرستان بابل شش شهر برخوردار از گاز بوده که گتاب نیز با حضور استاندار در ایام دهه فجر آماده افتتاح خواهد بود.

وی افزود: از 469 روستای شهرستان بابل  برای322 روستا  امکان انتقال گازرسانی وجود دارد که از این 322 روستا 180 روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و ضریب برخورداری روستای بابل نیز64 درصد است.

عرب مقصودی خاطرنشان کرد: برای 111روستای بابل نیز پیمانکار مشخص و گازرسانی جریان دارد که برای بهره‌وری نیاز به اعتبار 14 میلیارد تومان دیگر است.

وی بیان داشت:‌31 روستا نیز در سطح جلگه شناسایی و تهیه طرح شده که برای بهره‌برداری آن نیاز به 200 میلیارد تومان بوده که درصورت اجرا ظریب نفوذ برخورداری روستای بابل به 98 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: از پروژه‌های افتتاحیه شهرستان  بابل، شهر گتاب و 35 روستا بوده که 13 روستا امروز در دهستان شهید‌آباد بندپی غربی افتتاح می‌شود که برای هشت هزار و 189 خانوار امکان گازرسانی فراهم می‌شود  و اینکه برای این روستاها 195 کیلومتر لوله‌گذاری گاز انجام و 202 میلیارد تومان هزینه شده است که سهم هر خانوار 26 میلیون ریال است.

وی افزود: با افتتاح 13 روستای شهید آباد 3 هزار و 360 خانوار امروز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند که برای آن 65 هزار و 291 متر لوله‌گذاری گاز انجام و 78 میلیارد ریال نیز هزینه شده است.

وی با اشاره به مزایای گازرسانی اظهارداشت: گاز نسبت به سوخت‌های دیگر جیره‌بندی نیست و سبب آلودگی محیط زیست نشده و از تخریب جنگل‌ها برای تهیه سوخت جلوگیری می‌شود ودر کنار آن تعرفه آن کم‌تراز سوخت‌های دیگر بوده بنابراین مصرف بهینه آن سبب ارزآوری،عمران و آبادانی خواهد شد.

انتهای پیام/86009/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول