اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان تاکید کرد

لزوم اصلاح نگاه امنیتی به سمن‌ها

استاندار کردستان با اشاره به اینکه نباید در جامعه به سمن‌ها نگاه امنیتی داشت، گفت: این نوع نگاه باید به نقاطی که تهدید کننده است، معطوف شود.

لزوم اصلاح نگاه امنیتی به سمن‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در دیدار با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان کردستان گفت: در یک نظام مردم‌سالار، بدون مشارکت مردم حکمرانی خوب ممکن نیست.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد در جامعه اظهار کرد: هر سمن نماینده بخشی از افکار عمومی است که بر تصمیم‌های دولت و حاکمیت اثرگذار هستند.

استاندار کردستان با اشاره به وجود دیدگاه‌ها در جامعه اظهار کرد: طبق بعضی از این دیدگاه‌ها دستگاه‌های دولتی به سمن‌ها و حتی به شوراهای شهر و روستا به چشم رقیب نگاه می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه بخش قابل توجهی از مدیران جامعه تصور می‌کنند،سمن‌ها اختیارات دولت را گرفته و در نتیجه مسئولان به حاشیه رانده می‌شوند که این باور صحیح نیست.

استاندار کردستان یکی از شاخصه‌های جامعه توسعه یافته را افزایش قدرت مردم و کاهش قدرت دولت عنوان کرد و گفت: هر اندازه قوه اجرایی کشور تصدیگری را واگذار کند امکان برنامه‌ریزی بهتر و بیشتری خواهد داشت.

زاهدی با رد این نگاه که واگذاری مسئولیت‌ها قدرت مدیران را کم خواهد کرد، گفت: توانمندی مدیر با مشارکت شهروندان افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط متقابل بین دولت و مردم تصریح کرد: دولت باید گوینده و شنونده خوبی باشد و از نظرات سایرین بهره ببرد.

استاندار کردستان یکی از اشکالات موجود در جامعه را تفسیرهای دلخواه برخی از قانون دانست و گفت: این رویه صحیح نیست و باید تغییر کند.

زاهدی با اشاره به اینکه نباید در جامعه به سمن‌ها نگاه امنیتی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: این نوع نگاه باید به نقاطی که تهدید کننده است، معطوف شود.

وی مداخله سمن‌ها در امور اجرایی در گام نخست و سپس واگذاری مسئولیت‌ها به نهادها با نظارت دولت در گام دوم را عامل رشد و ارتقای سازمان‌های مردم نهاد و کل جامعه عنوان کرد.

استاندار کردستان در پایان خواستار تدوین مکانیزم ارزشیابی برای سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور رتبه‌بندی صحیح آن‌ها شد.

انتهای پیام/79012/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول