اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

سرمایه‌های اجتماعی با مشارکت سمن‌ها تقویت شود

استاندار اردبیل گفت: باید تلاش کنیم تا سرمایه‌های اجتماعی با حضور و مشارکت قوی سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد افزایش یافته و تقویت شود.

سرمایه‌های اجتماعی با مشارکت سمن‌ها تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در دیدار با منتخبان تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها در استانداری اردبیل اظهار داشت: ما امروز به شدت نیاز به حضور و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد داریم و هدف بنده نیز حمایت و تقویت از این مجموعه‌هاست تا با بسترسازی‌هایی که انجام می‌دهند هم معضلات اقتصادی را با تدبیر و ارائه راهکار درست برطرف کرده و هم خود به ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر در جامعه کمک ‌کنند.

وی تصریح کرد: ما اصلاً به نگاه دولت‌های قبلی و فعلی به این سمن‌ها کاری نداریم بلکه اصل موضوع این است که ما در استان اردبیل بیش از 60 هزار جوان بیکار داریم که کسب رزق و روزی حلال انتظار واقعی و حقیقی آنهاست که نباید در این زمینه نارسایی انجام شود تا راه حلال بسته شده و جوان ما به سمت حرام گرایش داشته باشد.

خدابخش ضرورت افزایش و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و توجه به اصول اخلاقی را در سطح جامعه یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما نه تنها باید از هرگونه بدگویی، تجسس در کار دیگران، بدبینی و دیگر اخلاق و رفتار نامطلوب و غیرانسانی پرهیز کنیم بلکه کمک کنیم تا با همکاری و مشارکت هم و خوش‌بینی بسیاری از مشکلات برطرف شده و نگاه غرض‌آلود از بالای سر این مجموعه‌ها برداشته شود.

رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: وقتی یک نگاه غرض‌آلود و بدبینانه‌ای را در انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی مشاهده می‌کنم به معنای واقعی ناراحت می‌شوم که چرا یک مسلمان در حق برادر دینی خود چنین اظهار بدبینی و بدگویی می‌کند که بنده به همه کارکنان استانداری اعلام کردم که از چنین رفتارهای غیرانسانی و غیراسلامی پرهیز کنند و بیشتر با نگاه خوش‌بینانه به برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌ها نگاه کنند.

وی به رتبه اول استان در بحث خشونت و افزایش نزاع‌های اجتماعی و برخوردهای فیزیکی به عنوان یک حرکت مشکل‌آفرین در عرصه اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت: ما باید با توجه به جایگاه دینی، فرهنگی، تاریخی و معنوی خود از آمار خشونت، نزاع و درگیری‌های فیزیکی بکاهیم و در مقابل با افزودن به سرمایه‌های اجتماعی سعی کنیم روحیه همنوع دوستی و ارزشمداری را تقویت کنیم.

خدابخش نمونه موفق سپردن کارها به خود مردم را بحث عزاداری‌ها و شرکت مردم در این مراسم‌ها بیان کرد و یادآور شد: ذات کارهای مردمی این است که خود مردم آستین بالا بزنند و وارد گود شوند که ما قطعاً با ادامه برپایی چنین جلساتی سعی می‌کنیم تا در کنار هم بنشینیم و بسیاری از مشکلات و گره‌ها را با همکاری و مشارکت هم برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با قدردانی از فعالیت تشکل‌های متنوع مردم نهاد در حوزه‌های مذهبی، هنری، علمی، ورزشی و... گفت:‌ در این حوزه باید به اهمیت ارتباطات اجتماعی و تقویت آن آگاه باشیم چرا که یکی از نیازهای بشر امروز تقویت این روابط اجتماعی است که دانشمندان غربی نیز به خوبی ثابت کردند که بشر بدون تکیه بر ارتباطات و تقویت روابط اجتماعی نمی‌تواند نیازهای خود را تأمین کند.

وی موضوع دوم را بحث حکومت‌ها و دخالت آنها در حوزه‌های مختلف بیان کرد و افزود: از دوران صدر اسلام تاکنون کارهای مردمی نظیر آنچه که در هشت سال دفاع مقدس در قالب بسیج شاهد بودیم زمینه حرکت‌های تحولی را فراهم آورده به طوری که بدون تشکیل ارتش یا سازمان‌ها و نهادهای مختلف، مردم کارهای خود را به روال معمول انجام می‌دادند و نیازی به انسجام و نهادهای خاص وجود نداشت.

خدابخش تصریح کرد: در دوره سوم بعد از سپری شدن دوره‌های اول و دوم که بیشتر توجه به صنعت و کشاورزی ملاک بود امروزه در موج سوم تحولات که به نام دوره مجازی مشهور است، تلاش و کوشش بر این است که فعالیت‌ها شکل راستین به خود بگیرد.

در این جلسه تعدادی از اعضای سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد دیدگاه‌های خود را در مورد اهمیت این مجموعه‌های غیردولتی، ضرورت حمایت دولت، رتبه‌بندی سمن‌ها و همچنین تشکیل جلسات مرتب برای حل مشکلات و نارسایی‌های این مجموعه‌های مردم نهاد مطرح شده و استاندار اردبیل نیز در مدت دو ساعت با صبر و حوصله و سعه‌صدر تمامی این اظهارات، گله‌مندی‌ها و بیان برخی از واقعیت‌ها را شنیده و به گوش جان سپرد و در برطرف کردن برخی از نارسایی‌ها قول مساعد داد.

انتهای پیام/62001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول