اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

ایجاد 500 هکتار باغ در استان قم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: این سازمان بر ایجاد 500 هکتار باغ در مناطق تابعه استان قم در سه ماهه سوم سال جاری نظارت داشته است.

ایجاد 500 هکتار باغ در استان قم

سید محمدتقی سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان لزوم تغییر الگوی کشت از زراعت به باغبانی در استان قم، از نظارت بر عملیات احداث واحدهای باغ در مناطق تابعه استان قم در سطح 500 هکتار در سه ماهه سوم سال‌ جاری خبر داد.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان استان قم به کشت پسته گفت: سازمان جهاد کشاورزی قم در پاییز سال ‌جاری بر برداشت انار، پسته، زیتون و گردو نظارت داشته است.

سجادی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم از برداشت محصولات انار، زعفران، پسته و زیتون گزارش تلویزیونی تهیه کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: در سه ماهه سوم سال‌ جاری کمیته نهال و ستاد گلخانه‌ها در این سازمان تشکیل شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سابقه کشت زعفران در استان قم تقریبا هفت سال است، گفت: در پاییز امسال سازمان جهاد کشاورزی بر برداشت زعفران در سطح 5 هکتار نظارت داشته است.

وی با بیان اینکه در کشت گلخانه‌ای باید تمام شرایط لازم برای رشد گیاه به صورت مصنوعی فراهم باشد، متذکر شد: در سه ماهه سوم سال ‌جاری برای 6 فقره واحد تولید محصولات گلخانه‌ای پروانه بهره‌برداری صادر شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم اذعان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی استان قم، کمبود منابع آب و شوری آب و خاک سیاست جهاد کشاورزی این استان تغییر الگوی کشت از زراعت به باغبانی است.

انتهای پیام/2258/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول