اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کبدی کرمانشاه اعلام کرد

حضور 6 ورزشکار کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کبدی

رئیس هیئت کبدی استان کرمانشاه از حضور 6 بازیکن کرمانشاهی کبدی در اردوی تیم ملی کبدی خبر داد.

حضور 6 ورزشکار کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کبدی

مراد کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: ورزش کبدی از سال 75 با عنوان انجمن کبدی، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی شروع به فعالیت کرد.

به گفته رئیس هیئت کبدی استان کرمانشاه، فدراسیون کبدی در سال 80 به ‌صورت مستقل تاسیس شد و همزمان با آن در استان کرمانشاه هیئت کبدی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر 120 ورزشکار در استان کرمانشاه به ورزش کبدی می‌پردازند که در مجموع آقایان درصد بیشتری را نسبت به بانوان تشکیل می‌دهند.

کرمی با بیان اینکه ورزش کبدی کاری گروهی است و هماهنگی، سرعت عمل، چابکی و هوش بالایی را می‌طلبد، افزود: اغلب ورزشکاران تیم کبدی استان کرمانشاه از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند و این امر به افزایش توانمندی آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

رئیس هیئت کبدی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه لیلا دوست‌وندی از مربیان کرمانشاهی به ‌عنوان مربی تیم کبدی بانوان کشور انتخاب شده است، گفت: از سوی فدراسیون کبدی، 6 ورزشکار کبدی استان کرمانشاه به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه این ورزشکاران برای شرکت در مسابقات آسیایی اینچوان کره تلاش می‌کنند، افزود: سه نفر در بخش آقایان و سه نفر در بخش بانوان از کرمانشاه به اردوی تیم ملی کبدی دعوت شده‌اند.

کرمی خاطرنشان کرد: بانوان کبدی‌کار کرمانشاه در رقابت‌های فصل گذشته مسابقات کشوری با حضور 18 استان به مقام نایب قهرمانی دست یافتند.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی عاملی است که در روند پیشرفت این رشته موانعی ایجاد کرده، ادامه داد: موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در سال‌جاری به ‌عنوان اسپانسر ورزش کبدی استان کرمانشاه در بخش آقایان کمک‌های قابل توجهی ارائه کرده است.

کرمی ارتقای سطح مربی‌گری ورزش کبدی، برگزاری کلاس‌های داوری و مسابقات متعدد استانی برای کشف استعدادهای جوانان را از برنامه‌های آینده هیئت کبدی استان کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول