اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهمیرزاد:

مردم باید نسبت به امر به معروف احساس وظیفه کنند

امام جمعه شهمیرزاد گفت: مردم باید نسبت به امر به معروف احساس وظیفه بیشتری کنند.

مردم باید نسبت به امر به معروف احساس وظیفه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدداوود احمدپناه امشب در نشست بصیرتی که در مسجد ولی عصر (عج) شهمیرزاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگ‏ترین و با اهمیت‏ترین دستورات اجتماعی دین مبین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است که آثار بسیار سودمندی دارد.

وی افزود: اگر همه مردم جامعه به این وظیفه شرعی عمل کنند؛ اکثر مواردی که نیاز به امر به معروف یا نهی از منکر دارد، با همان تذکر زبانی برطرف می‌شود؛ ولی مشکل این‏جاست که مردم نسبت به این فریضه دینی احساس وظیفه نمی‌کنند.

امام جمعه شهمیرزاد بیان کرد: باید عامل به امر به معروف و نهی از منکر باشیم؛ همان‏طور که امام خامنه‏ای فرمودند «در رابطه با شبیخون فرهنگی باید گوشزد کرد که دشمن نتوانست در زمان جنگ عقیده ملت ما را برگرداند ولی اکنون با جنگ نرم می‌خواهد عقیده مردم به ویژه جوانان را عوض کند».

احمدپناه عنوان کرد: خداوند نعمت‌هایی را به ما عنایت کرده که همین سبب شده تا جلوی بعضی از جرم‌ها و گناهان گرفته شود؛ محرم و صفر دو نعمت برای مسلمین است و باید پیام عاشورا را در هر جا حفظ کرده و زینب‌وار و سجادوار پیام عاشورا را به نسل بعدی منتقل سازیم.

وی همچنین به وجوب خلوص نیت و قاطعیت در کارها اشاره کرد و یادآور شد: از نظر اسلام همه کارهای انسان باید همراه با خلوص نیت، قاطعیت و کسب رضایت خداوند باشد.

امام جمعه شهمیرزاد ادامه داد: انسان در هر کار حتی عبادت خداوند اگر هدفش تنها کسب مال و مقام و جایگاه دنیوی باشد، آن کار بی‌ارزش و پوچ است.

احمدپناه یادآور شد: رهبران الهی از آنجایی که از سوی خداوند برانگیخته می‌شوند و رسالت خداوندی بر دوش دارند، در کار خود هدفی جز کسب رضا و قرب الهی ندارند.

هدف دشمنان ایجاد مانع در مسیر پیشرفت کشور است

یک کارشناس مذهبی نیز گفت: دشمنان قصد دارند مانع پیشرفت کشور و جوانان ما شوند؛ اما همانند همیشه به بن‌بست خواهند رسید.

فاطمه کاظمی بیان کرد: آمریکا روحیه‏ای استکباری دارد و به همین دلیل است که همه جهان شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد می‏زنند.

وی افزود: دشمنان برای ایجاد مانع راه تحریم را پیش گرفته‏اند؛ اما جوانان ما با تلاش و همت شبانه‏روزی خود توانستند کشور را در تمام زمینه‏های تحریم خودکفا کنند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: دشمن خیال می‏کرد با تحریم به زانو درمی‏آییم و به او التماس می‏کنیم؛ اما خود مشاهده کرد که چگونه جوانان ما تلاش کردند و حتی ذره‏ای به غرب نیازمند نشدیم.

کاظمی اظهار کرد: ملت ایران که مقابل تحریم ایستادگی کردند، باید برابر تهاجم فرهنگی نیز مقتدر و قدرتمند و مانند همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشند.

وی گفت: دشمن قصد دارد سبک زندگی و تفکر اسلامی را از بین ببرد؛ اما برای جلوگیری از آن باید اطلاعات خود را افزایش دهیم و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و روش و آداب آنان را در زندگی خود اسوه قرار دهیم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ملت ما بیدار هستند و هیچ‏گاه فریب حرف‏های دروغ دشمن را نخورده و ظاهر آنان را باور نخواهند کرد.

انتهای پیام/74006/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول