اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد

عدم دسترسی به تسهیلات بانکی مشکل تشکل‌های جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: عدم دسترسی به تسهیلات بانکی از بزرگ‌ترین مشکلات و معضلات تشکل‌های وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی است که باید در این زمینه چار‌ه‌اندیشی شود.

عدم دسترسی به تسهیلات بانکی مشکل تشکل‌های جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس مظفری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌های وابسته به سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مشکل پیش روی بخش کشاورزی تسهیلات بانکی است و ‌تا زمانی که کشاورزان با تناژ کم خرید و فروش می‌کنند، نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که ارزش افزوده شامل حال آنان شود.

افزایش قیمت کود شیمیایی نسبت به سال گذشته مشکل اساسی کشاورزان

وی با اشاره به اینکه سموم مورد نیاز با قیمت آزاد خریداری می‌شود، ابراز داشت: در حال حاضر یکی از عمده مشکلات ما افزایش قیمت کود شیمیایی نسبت به سال گذشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: هیچ تضمینی برای فروش وجود ندارد و در این بین دلالان و واسطه‌گران هستند که از سود کلانی برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه هم اکنون در بحث تامین ارز دولتی برای واردات نهاده‌های کشاورزی همچون کود شیمیایی، بذر، سم و ابزار‌آلات کشاورزی به شدت با مشکلاتی روبرو هستیم و این در حالی‌ است که به واردات علوفه دامی از جمله جو، گندم و سویا ارز مرجع اختصاص می‌یابد.

به گفته وی تخصیص ارز مرجع به نهاده‌های کشاورزی می‌تواند در توسعه بخش کشاورزی نقش به سزایی داشته باشد.

مظفری تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح بوده و ضروری است تا برای حفظ این جایگاه و نیز توسعه آن مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان به صورت صریح و شفاف در این کمیسیون مطرح و مورد بحث قرار گیرد تا بتوانیم با شناسایی عوامل باز دارنده راهکارهای اصلی را برای کمک و حمایت این بخش فراهم کنیم.

کوتاه بودن زمان بازپرداخت تسهیلات، وثیقه بانکی و نوسانات شدید قیمت مشکل بخش کشاورزی است

وی بالا بودن ریسک، کوتاه بودن دوران بازپرداخت تسهیلات، وثیقه بانکی، نوسانات شدید قیمت و پایین بودن سود سرمایه‌گذاری را از مشکلات این بخش برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه در همه نظام‌های موفق اقتصادی، بخش خصوصی به عنوان صاحب اصلی بازار، بیشترین اطلاعات را در باره میزان عرضه و تقاضا در اختیار دارد، خاطر نشان کرد: بخش خصوصی بهترین مرجعی است که می‌تواند بازار را از تهدیدات خارجی حفظ کند و به مردم خدمات مناسبی ارائه دهد.

مظفری ادامه داد: برای دستیابی به یک بازار معتدل که در آن بین عرضه و تقاضا تناسب وجود دارد، ابتدا باید میزان تولید در کشور افزایش پیدا کند تا به این ترتیب قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی بیان کرد: این مسئله بیشترین تاثیر را بر ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا خواهد داشت، در غیر این ‌صورت حتی با اختصاص یارانه و حمایت‌هایی از این دست هم نمی‌توان به تنظیم بازار پرداخت.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به حقوق مصرف کننده از سوی هر دو بخش دولتی و خصوصی تاکید کرد: آنچه که می‌تواند حمایت از حقوق مصرف کننده را بیش از پیش تقویت کند، ایجاد هماهنگی میان دولت، اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های بخش خصوصی است.

قیمت بالای نهاده‌های کشاورزی و برق بخش کشاورزی را به سراشیبی سقوط سوق می‌دهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: هر چه اتحادیه‌ها فعال‌تر باشند و امور تنظیم بازار بیشتر به آنها واگذار شود، حمایت از حقوق مصرف‌کننده نیز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مظفری یادآور شد: قیمت بالای نهاده‌های کشاورزی، هزینه‌های گزاف برق و پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصولات، بخش کشاورزی را به سراشیبی سقوط و نابودی سوق می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در بحث تامین نهاده‌ها اظهار داشت: هم اکنون اغلب توجه تعاونی‌ها و اتحادیه‌های عضو به تامین نهاده‌های مورد نیاز اختصاص یافته است، تا نهاده‌ها را با شرایط بهتر و قیمت کمتر تهیه و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

انتهای پیام/87002/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول