اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

انس با قرآن افتخاری برای همه شیعیان است/ توجه و عمل به مفاهیم قرآن در اولویت باشد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور انس با قرآن را افتخاری برای کارکنان همه نهادها دانست و گفت: برنامه‌های قرآنی طی چند سال اخیر به ویژه در ماه رمضان سبب شده است اتهاماتی که به شیعیان می‌زنند خنثی شود.

انس با قرآن افتخاری برای همه شیعیان است/ توجه و عمل به مفاهیم قرآن در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان امور حراست و حفاظت بانک صادرات ایران که در تالار اجتماعات بانک صادرات قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی برای کارکنان نهادهای مختلف امری پسندیده و قابل ستایش است.

وی افزود: باید علاوه بر اینکه به مواردی مانند حفظ، ترتیل و قرائت قرآن توجه می‌شود، تفسیر و مفاهیم آن را نیز مورد بررسی و تأمل قرار دهیم زیرا عمل به قرآن مهمتر از قرائت آن است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه شناخت قرآن از زبان آیات آن و نیز روایات به‌جا مانده از پیامبر اکرم(ص) بهترین راهکار برای پی بردن به اسرار این کتاب آسمانی است، عنوان داشت: در حقیقت شناسنامه قرآن را باید با مراجعه به خودش و آورنده آن مورد تحقیق و بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: قرآن کتابی انسان‌ساز، تربیت‌محور و اخلاقی است و اگر مسابقات قرآن را برگزار می‌کنیم این مسئله باید مورد تاکید قرار گیرد که خروجی کار، ارتقا سطح اخلاق و تربیت شرکت‌کنندگان باشد.

حسینی بوشهری قرآن را عامل هدایت، تکامل و رشد بشر دانست و تصریح کرد: انس با قرآن موجب دستیابی به این اهداف خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گوش دادن به کلام وحی موجب جلای قلب و روح آدمی می‌شود، گفت: ایمان مومنان با شنیدن صوت قرآن افزایش می‌یابد و اگر انسانی می‌خواهد بر ذات اقدس الهی توکل کند باید ذکر و یاد او را همواره بر زبان و قلب داشته باشد.

وی در ادامه به شیوه معرفی قرآن توسط نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: امروز برخی گروه‌ها به نام قرآن و اسلام دیگر مسلمانان را به قتل می‌رسانند و فتنه کفر را قوت می‌بخشند؛ قرآن سندی است که اگر به آن تمسک بجوییم راه برون‌رفت از این فتنه‌ها را خواهیم یافت.

حسینی بوشهری با اشاره به جامعیت قرآن در همه امور خاطرنشان کرد: یکی از نخست وزیران سابق انگلستان گفته بود تا زمانی که قرآن قانون اساسی کشورهای مسلمان باشد، نصرانیت و یهود در خطر هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دستورات قرآن در مورد زندگی اجتماعی و برخورد همراه با ملاطفت را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: گذشتن از لغزش‌های دیگران همراه با کرامت و بزرگواری از جمله دستورات قرآن است.

وی گفت: ملاک قرار دادن دستورات قرآن در جامعه موجب می‌شود بسیاری از لغزش‌ها و اشتباهات روی ندهند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه به فرموده پیامبر اکرم(ص) در هنگام روی آوردن فتنه‌ها به انسان باید به قرآن مراجعه کرد، عنوان داشت: از مسئولان بانک صادرات تشکر می‌کنیم که چنین مسابقاتی را تدارک دیده و زمینه آشنایی بیشتر کارکنان خود با این کتاب انسان‌ساز را فراهم آورده‌اند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آشنایی و انس با قرآن را افتخاری برای کارکنان همه نهادها دانست و تصریح کرد: برنامه‌های قرائت و مسابقات قرآن طی چند سال اخیر به ویژه در ماه رمضان سبب شده است اتهاماتی که به شیعیان می‌زنند خنثی شود زیرا اینگونه تبلیغ می‌کنند که شیعه با قرآن بیگانه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر گسترش فعالیت‌های قرآنی تاکید کرده‌اند بنابراین امیدواریم با پیروی از ایشان روزی فرا برسد که با زمزمه کردن کلام وحی به استقبال امام عصر(عج) و ظهور ایشان برویم.

انتهای پیام/78004/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول