اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

تعاونی‌‌ دهیاری‌ها در استان کردستان افزایش می‌یابد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد 4 تعاونی‌‌ دهیاری‌در روستاهای کردستان خبر داد و گفت: گسترش این تعاونی‌ها در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

تعاونی‌‌ دهیاری‌ها در استان کردستان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان پیش‌از ظهر امروز در جشن کارگزاران صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان در باشگاه فرهنگیان سنندج اظهار داشت: ایجاد تعاونی دهیاری در کردستان بستر را برای انجام کارهای بزرگ و ایجاد تعاونی‌ها فراهم می‌کند.

وی افزود: تاکنون 4 تعاونی دهیاری در بخش حسن‌آباد ایجاد شده است که باید برای ترویج و گسترش آن اقدامات لازم به ویِژه از سوی دهیاران انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه به نقش بیمه‌های اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در چندین اصل قانون اساسی بحث تامین اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی توسعه بیمه‌های اجتماعی در کردستان را ضروری خواند و گفت: مردم ولایت‌مدار این استان همواره و در عرصه‌های مختلف برادری خود را به نظام ثابت کرده‌اند از این رو تلاش در راستای خدمت به آنان یک وظیفه دارد.

وی اضافه کرد: مردم این استان در انتخابات اخیر هم با حضور گسترده خود بار دیگر به دشمنان نشان دادند که همواره پشتییبان نظام بوده و در مقابل توطئه‌های آنان محکم ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه کار در کردستان به فرموده مقام معظم رهبری، اجر مضاعف دارد، تصریح کرد: وقتی کار در این استان اجر مظاعف دارد پس باید تلاش برای خدمت به مردم نیز مضاعف باشد.

وی تصریح کرد: توجه به حوزه بیمه روستائیان کردستان ضروری است و امیدواریم حضور رئیس هیئت مدیره این صندوق دغدغه‌های فعالان این بخش را برطرف سازد.

وی توجه به حوزه مدیریت صندوق در سطح استان را خواستار شد و گفت: افزایش توان مدیریت استانی موجب گسترش بیشتر خدمات این صندوق در روستاها می‌شود.

باغبانیان گفت: توسعه بیمه‌های اجتماعی از جمله شاخصه‌هایی است که می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها باشد.

به گفته وی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها نیازمند ایجاد بسترها و زیرساخت‌های مناسب و مشوق‌های مختلف است که باید با فراهم‌سازی آن زمینه مهاجرت معکوس را تسهیل کنیم.

وی در ادامه بر ایجاد تعاونی‌های دهیاری‌ها در سطح استان تاکید کرد و افزود: تا کنون 4 تعاونی در سطح استان ایجاد شده و تلاش برای توسعه این تعاونی‌ها ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: بعد از تشکیل تعاونی‌ها، به منظور پیشبرد بیش از پیش اهداف در این حوزه تشکیل اتحادیه تعاونی‌های دهیاری‌ها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

باغبانیان بر رفع مشکل بیمه خود دهیاران به عنوان کارگزاران بیمه‌های روستایی در استان هم تاکید کرد و افزود: این مهم موجب تشویق این افراد برای جذب مردم در این صندوق می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: ایجاد همدلی و وفاق در بین اعضا و فعالین این عرصه موجب تحقق بیش از پیش اهداف و خدمت بیشتر به مردم می‌شود.

انتهای پیام/79002/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول