اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 200 شاعر سراسر کشور

700 اثر به دبیرخانه کنگره شعر کویر رسید

رئیس شورای شعر ابرکوه از ارسال 700 اثر به دبیرخانه کنگره سراسری شعر کویر از 200 شاعر سراسر کشور خبر داد.

700 اثر به دبیرخانه کنگره شعر کویر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، فریبا قیومی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه از استقبال بسیار خوب شاعران کشور از این کنگره خبر داد.

فریبا قیومی‌زاده بیان کرد: تا یک هفته پیش که آثار ارسالی جمع‌بندی شد، 200 شاعر از سراسر کشور بیش از 700 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال کرده‌اند.

وی همچنین به تشریح مراحل برگزاری کنگره سراسری شعر کویر پرداخت و بیان کرد: فراخوان این جشنواره از اول دی‌ماه به استان‌های کشور ارسال شده است.

قیومی‌زاده خاطرنشان کرد: در یکی از بخش‌های ویژه نیز که اختصاص به فارسی زبانان مقیم ایران دارد، شاهد استقبال از کنگره بوده‌ایم.

نماینده شاعران ابرکوه با اظهار گلایه از عدم توجه به این انجمن اظهار داشت: در حالی که ابرکوه مرکز شعر و ادب استان یزد خوانده شده و شاعران ابرکوهی در سطح کشور حضوری فعال در کنگره‌های مختلف دارند و در کشور شناخته شده هستند، در این شهرستان امکاناتی ندارند.

قیومی‌زاده ادامه داد: این انجمن ثبت شده که 20 سال از فعالیت خود را سپری می‌کند، حتی یک صندلی به نام خود ندارد و مکانی نیز برای جلسات هفتگی به نام انجمن شعر و ادب در شهرستان وجود ندارد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه، با دو موضوع ششمین کنگره شعر سراسری کویر و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر برگزار شد.

بخش عمده‌ای از این جلسه به بیان موضوع برگزاری ششمین کنگره سراسری شعر کویر در ابرکوه که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، یکی از بزرگترین اتفاقات فرهنگی استان یزد در سال جاری است، اختصاص یافت.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول