اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت گرفته است

دستگیری 256 شکارچی و صیاد در زنجان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: امسال 256 شکارچی و صیاد در زنجان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

دستگیری 256 شکارچی و صیاد در زنجان

زعفر افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در زمینه تخلفات مربوط به شکار و صید تعداد 256 نفر دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: این افراد در قالب 187 فقره پرونده به مقامات استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده 15 فقره مربوط به زنده‌گیری پرندگان، 25 فقره مربوط به شکار پرندگان، 35 فقره شکار پستانداران و 32 فقره مربوط به صید آبزیان است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان افزود: همچنین 72 فقره شروع به شکار و شروع به صید و 8 فقره نیز در زمینه نگهداری و حمل سلاح غیرمجاز بوده است.

این مسئول با بیان اینکه از این تعداد شکارچی متخلف 25 قبضه سلاح غیرمجاز کشف شده است، به کشف انواع فشنگ از این متخلفان اشاره و عنوان کرد: فشنگ‌های کشف شده 29 تیر فشنگ اسلحه گلوله‌زنی، یک‌هزار و 681 تیر فشنگ ساچمه‌زنی، 124 تیر فشنگ چارپاره و 45 تیر تک گلوله را شامل می‌شود.

افشاری به کشف 17 دستگاه پروژکتور نیز اشاره و تصریح کرد: همچنین دو دستگاه موتورسیکلت تندرو نیز از این متخلفان کشف و ضبط شده است که به شکار آهو در دشت سهرین اقدام کرده بودند.

وی بیان داشت: 11 رشته تور زنده‌گیری پرندگان، 9 رشته تور ماهی‌گیری و 36 رشته لنسر نیز از دیگر کشفیات در سال‌جاری به شمار می‌رود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان اضافه کرد: این تعداد شکارچی مبادرت به شکار 10 راس آهو، یک راس قوچ، هفت راس کل و بز، 4 قلاده روباه، یک قلاده گرگ، 39 سر خرگوش، 162 قطعه ماهی، یک قطعه اردک، 19 قطعه سار و 75 قطعه کبک کرده بودند.

این مسئول عنوان کرد: همچنین 34 قطعه سحره طلایی زنده و 22 قطعه کبک زنده از شکارچیانی که اقدام به زنده‌گیری پرندگان کرده بودند، کشف شده است.

افشاری به نحوه برخورد با شکارچیان متخلف اشاره و خاطرنشان کرد: افراد متخلف پس از دستگیری در صورت نداشتن سابقه تخلف به جزای نقدی محکوم می‌شوند و افراد دارای سابقه تخلف علاوه بر جزای نقدی به زندان هم محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/73010/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول