اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

پرونده مسکن مهر قزوین پایان سال آینده بسته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود با تکمیل و واگذاری واحدهای باقی مانده تا پایان سال آینده پرونده مسکن مهر این استان بسته شود.

پرونده مسکن مهر قزوین پایان سال آینده بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدنادر محمدزاده صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ساخت 57 هزار و 387 واحد مسکن مهر در سطح استان قزوین پیش‌بینی شده بود که تاکنون 31 هزار واحد آن تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال جاری نیز 7 هزار و 458 واحد دیگر تکمیل و به متقاضیان مسکن مهر واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: برای سال آینده نیز تکمیل و واگذاری 18 هزار و 859 واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفته که با تحویل این واحدها تمام واحدهای مسکن مهر این استان به طور کامل واگذار می‌‌شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه تعداد واحدهای مسکن مهر در شهر الوند یک‌هزار و هشت واحد است، بیان کرد: در حال حاضر از این تعداد واحد مسکن مهر پیش‌بینی شده برای شهر الوند 450 واحد دارای سکنه هستند.

وی تصریح کرد: مسکن مهر آبیک نیز که یک‌هزار و 893 واحد است در سه بخش مسکن پنج ساله، تعاونی و یک پروژه 504 واحدی در حال اجراست که تاکنون مسکن‌های بخش پنج ساله تکمیل و واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: در بخش تعاونی نیز که یک‌هزار و 400 واحد پیش‌بینی شده بود، تمام واحدهای اجرا شده و مالکان حدود یک‌هزار واحد از آن نیز ساکن هستند.

محمدزاده گفت: در شهرستان تاکستان نیز مسکن مهر در بخش‌های تعاونی و سه جانبه در حال اجراست و تاکنون از چهار تعاونی فعال در این حوزه دو تعاونی واحدهای خود را تکمیل و واگذار کرده‌اند.

وی ابراز کرد: در حوزه سه جانبه نیز 340 واحد مسکن مهر برای اجرا پیش‌بینی شده که تاکنون اقدامی برای آغاز عملیات عمرانی آن صورت نگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های مسکن مهر مهرگان اظهار کرد: شهرک مهرگان بر اساس مصوبه طرحش یک شهر تقریباً کامل است که در هسته مرکزی آن یک پارک 23 هکتاری در نظر گرفته شده است.

محمدزاده افزود: برای این شهر؛ محلات 9گانه در نظر گرفته و هدف این بوده که شهر مهرگان به صورت محله محور ساخته شود.

وی اضافه کرد: برای تمام محلات نیز مسجد و مرکز تجاری در نظر گرفته شده تا ساکنان محلات حدالمقدور خریدهای خود را در محله انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: مساجد شهرک مهرگان به گونه‌ای جانمایی شده که هیچ خیابانی فاقد مسجد نباشد و در هر شرایطی دسترسی به مسجد به راحتی امکان‌پذیر باشد.

محمدزاده اظهار کرد: همچنین ساخت 58 مدرسه، 9 مسجد، 6 درمانگاه، دو کلانتری، 14 پارک، یک واحد آتش‌نشانی، دو جایگاه پمپ بنزین و سی‌ان‌جی، 10 سالن ورزشی و سه مجتمع فرهنگی برای شهرک مهرگان پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: در این شهرک در حال حاضر پنج مدرسه، 9 مسجد، دو درمانگاه، یک کلانتری، سه پارک، یک ایستگاه آتش‌نشانی، دو ورزشگاه تکمیل شده و آماده بهره‌‌‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان مسکن مهر در شهرک مهرگان خاطرنشان کرد: تاکنون 5 هزار و 772 میلیارد ریال در قالب تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر شهرک مهرگان پرداخت شده است.

محمدزاده یادآور شد: در بخش خدمات روبنایی هم کارهای خوبی انجام شده و تاکنون 30 کیلومتر شبکه انشعاب آب، 27 کیلومتر فاضلاب، 24 کیلومتر شبکه گاز، 18 کیلومتر شبکه معابر اصلی و 19 کیلومتر معابر فرعی اجرا شده است.

انتهی پیام/77010/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول