اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتابخوانی در نکا

98 اثر برگزیده نمایشگاه کتاب ایران با موضوع "کتاب در آیینه کاریکاتور" در اداره ارشاد نکا به نمایش گذاشته شد.

افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتابخوانی در نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا،مدیر کتابخانه عمومی نکا پیش از ظهر امروز مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب در آیینه کاریکاتور در اداره ارشاد نکا ابراز داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه تقویت فرهنگ مطالعه در بین مردم در قالب کاریکاتور است.

 سکینه‌ خاتون مهدوی اظهار داشت: این نمایشگاه شامل 98 اثر از آثار برگزیده نمایشگاه کتاب ایران است که به مدت 10 روز به نمایش گذاشته شده است و با توجه به استقبال و نزدیکی دهه فجر در ایام الله دهه فجر نیز این نمایشگاه دایر است.

وی با اشاره به نقش کتابخانوانی در افزایش آگاهی افراد جامعه خاطر نشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از کودکی در بین افراد جامعه نهادینه شود تا تاثیرات آن در بزرگسالی مشخص شود و همه ما باید در این فرهنگ سازی تلاش کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این بازدید گفت: استفاده از ابزار کاریکاتور یکی از راه‌های انتقال فرهنگ مطالعه به جامعه است تا از این طریق افراد به سمت کتابخوانی سوق داده شوند.

 علیرضا امیر سلیمانی افزود: هنر کاریکاتور نقد مستقیم و بی‌حاشیه آن است که می‌توان برداشت آزاد از آن داشت و لذا می‌تواند در فرهنگ‌سازی‌های مختلف بسیار تاثیرگذار باشد و با نقد بی‌حاشیه خود، افراد را به سمت تحول و رفع مشکلات خاص در زمینه مورد نیاز سوق دهد.

وی با بیان اینکه کاریکاتور و تصاویر گویای انتقادات و پیشنهادات دنیای کتاب و کتابخوانی است، خاطر نشان کرد: در یک اقدام مثبت و ارزشی در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی آثار برگزیده از نمایشگاه کاریکاتور تهران در مازندران به معرض نمایش گذاشته شد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: در سال 91 نمایشگاهی از کاریکاتور و کتاب از 23 کشور جهان در تهران برگزار شد که آثار برتر به عنوان نمایشگاه در چهار شهرستان استان مازندران در شهرهای ساری،آمل، نور به نمایش گذاشته شد و در نکا هم در حال برگزاری است.

وی بیان داشت: خیلی از نیازهای جامعه ما نیازمند فرهنگ‌سازی در بین لایه لایه‌های مردم است و برای ساخت نگاه مردم به مقوله کتاب و کتابخوانی، یکی از راه‌های افزایش فرهنگ کتابخوانی و توجه به این مقوله  استفاده از ابزار کاریکاتور است.

امیر سلیمانی گفت: با برگزاری این نمایشگاه در واقع به دنبال دستاوردهای بزرگ در جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه و افزایش سرانه مطالعه هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و اصولی روزی کتاب یکی از وسیله‌های اصلی هر خانوار ایرانی باشد.

انتهای پیام/86002/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول