اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

ایجاد استادیوم علمی در همدان قطعی شد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا احداث پروژه استادیوم علمی در دانشگاه بوعلی را بزرگ‌ترین پروژه وزارت علوم دانست و گفت: احداث این پروژه در همدان قطعی شد.

ایجاد استادیوم علمی در همدان قطعی شد

محمدعلی زلفی‌گل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص روند ایجاد استادیوم علمی در دانشگاه بوعلی اظهار داشت: از سال 84 یعنی زمانی که مسئولیت قائم مقامی رئیس جمهور در بنیاد نخبگان را پذیرفتم، به فکر ایجاد استادیوم 4 هزار نفری علمی ـ فرهنگی افتادم.

وی با بیان اینکه این پروژه را برای کشور یک نیاز دانستم، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال 89، احداث این پروژه به تصویب رسید و در لایحه بودجه مجلس و در اختیار دانشگاه بوعلی سینا قرار گرفت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: پروژه استادیوم علمی ـ فرهنگی با 35 هزار متر زیربنا، دارای 16 سالن آمفی‌تئاتر است که ظرفیت پذیرش 4 هزار نفر به طور همزمان را دارد.

وی اذعان داشت: اعتبار اولیه این پروژه یک میلیارد و 400 میلیون تومان بود که فقط 700 میلیون تومان برای مطالعه آن هزینه شد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: در طبقه همکف این پروژه فضای باز برای اجرای برنامه‌های مختلف تدارک دیده شده است.

وی گفت: ایجاد فضای 3 هزار متری بدون ستون برای نمایشگاه، سیستم اداری، ایجاد سالنی با میزهای پرتال، 8 هزار متر موزه، سلف سرویس، فروشگاه، سالن آمفی تئاتر رو باز از جمله امکانات این طرح بزرگ است.

رئیس دانشگاه بوعلی با بیان اینکه این استادیم بزرگ‌ترین پروژه ملی وزارت علوم و تحقیقات است، تأکید کرد: برای اتمام این طرح 100 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وی ابراز داشت: امسال متوجه شدیم وزارت علوم قصد دارد بخشی از این پروژه را به تهران منتقل کند، اما با هماهنگی استاندار، بلافاصله این موضوع پیگیری شد، به طوری که موفق شدیم مسئولان را قانع و طرح را به همدان بازگردانیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه راه‌اندازی این پروژه ملی نیازمند همکاری است، گفت: اگر سالانه یک چهارم اعتبار مورد نیاز، تزریق شود در عرض پنج سال آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مدیران ارشد و نمایندگان استان باید روی اجرای این طرح وحدت رویه داشته باشند، تأکید کرد: اجرای این پروژه باعث رونق و توسعه استان می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی تصریح کرد: این پروژه باید به یک پروژه ملی تبدیل شود، زیرا می‌تواند توسعه اقتصادی، فرهنگی و علمی همدان را در پی داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید به دنبال آوردن ذوب آهن به همدان بود، خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در این شهر تاریخی ـ توریستی باید حالت فرهنگی داشته باشد.

زلفی‌گل در پایان سخنانش افزود: پروژه استادیوم علمی یک سرمایه‌گذاری فرهنگی است که می‌تواند با رونق حمل و نقل، صنایع دستی و ... یک اشتغال‌زایی فرهنگی ایجاد کند.

انتهای پیام/89029/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول