اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ـ محلی همدان:

40 بازی بومی ـ محلی در همدان وجود دارد

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ـ محلی همدان گفت: 40 بازی بومی ـ محلی در سطح استان وجود دارد که این بازی‌ها در تمام قومیت‌های ساکن در روستاهای استان مشترک است.

40 بازی بومی ـ محلی در همدان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در جشنواره زمستانی همدان جشنواره بازی‌های بومی ـ محلی با پیگیری مسابقاتی در چهار رشته بازی‌های بومی ـ محلی انجام شد.

مسابقات دال پلان، دستمال قاپی و هفت سنگ بین چهار گروه خانم‌ها و طناب‌کشی و دال پلان در چهار گروه آقایان از بازی‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

شرکت‌کنندگان در این مسابقات از شهرهای همدان، کبودراهنگ، نهاوند و فامنین حضور داشتند.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ـ محلی استان همدان در حاشیه برگزاری این بازی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: امروز در این جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان همدان و علاقمندان به شرکت در آن حضور یافته‌اند.

مهرداد نادری‌فر بیان داشت: ما متولی ترویج، توسعه و زنده نگه داشتن بازی‌های بومی و محلی هستیم. در این راستا تیم‌هایی در شهرستان‌ها داریم و مسابقات کشوری آنها نیز برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ـ محلی همدان تصریح کرد: بسیاری از بازی‌ها به فراموشی سپرده شده که دنبال احیای آنها هستیم که تاکنون نیز تا حدودی موفق شده‎ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر طناب کشی و دال پلان کاملاً احیا شده و در سطح روستاهای استان برگزار می‌شود.

نادری‌فر با بیان اینکه حدود 40 بازی بومی ـ محلی در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: این بازی‌ها در تمام قومیت‌های ساکن در روستاهای استان مشترک است و اکنون احیای آنها را شروع کردیم.

وی افزود: بازی «یک قل دو قل» نیز به نوعی بازی بومی و ورزش است و با سرعت، دقت و تمرکزی که برای این بازی نیاز است، از بسیاری از بازی‌های کامپیوتری بهتر است.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول