اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح بخش مکنده کارخانه آگلومراسیون

سالانه 9 هزار تن کلوخه آهن برای کارخانه‌های فولاد تولید می‌شود

بخش مکنده کارخانه آگلومراسیون بافق راه‌اندازی شد که با راه‌اندازی این بخش سالانه حدود 9 هزار تن کلوخه آهن برای کارخانه‌های فولاد کشور تولید می‌شود.

سالانه 9 هزار تن کلوخه آهن برای کارخانه‌های فولاد تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، ظهر امروز، احمد دوست‌حسینی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، کرباسیان معاون وزیر و مدیرعامل ایمیدرو، جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، استاندار یزد و جمعی از مدیران کل استان یزد به شهرستان بافق سفر کردند و در سفر خود به این شهرستان از سنگ آهن چغارت و کارخانه‌های فرآوری و جوار معدنی و طرح‌های صنعتی این شهرستان بازدید کردند.

با حضور این مسئولان، امروز همچنین کلنگ کارخانه 2 میلیون تنی کنسانتره آهن در بافق به زمین زده شد.

این کارخانه به مدت 30 ماه و با سرمایه‌گذاری 89 میلیون یورو در جوار شرکت سنگ آهن بافق احداث می‌شود و کنسانتره آهن را با خلوص 67.5 درصد تولید می‌کند.

مسئولان همچنین با حضور در کارخانه 8 هزار و 900 تنی آگلومراسیون سنگ آهن بافق، از بخش‌های مختلف آن بازدید و قسمت مکنده این کارخانه را راه‌اندازی کردند.

این کارخانه در ایستگاه آخر راه‌اندازی قرار گرفته است که با راه‌اندازی آن، سالانه بیش از 8 هزار و 900 تن کلوخه آهن برای کارخانه‌های فولاد کشور تولید می‌شود.

کارخانه در حال احداث نورد میلگرد فولاد و گندله 5 میلیون تنی بافق، از دیگر طرح‌هایی بود که مسئولان صنعتی و معدنی کشور از آن بازدید کردند.

کارخانه گندله بافق دومین کارخانه 5 میلیون تنی کشور است که توسط سه شرکت ایرانی و چینی به مدت 36 ماه احداث می‌شود و خوراک واحدهای فولادسازی به روش مستقیم را تامین می‌کند.

انتهای پیام/2464/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول