اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه خبر داد

اتمام توسعه کوره شماره یک ناحیه فولادسازی

مدیر توسعه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: با تلاش همه جانبه مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه اصفهان و با همکاری شرکتهای داخلی، میزان پیشرفت اجرای طرح توسعه بر روی کوره شماره یک این ناحیه به 100 درصد رسید.

اتمام توسعه کوره شماره یک ناحیه فولادسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، ایرج نصوحی اظهار کرد: طرح‌های توسعه در فولاد مبارکه اصفهان به خوبی در حال اجراست تا جایی که به منظور افزایش تولید فولاد مذاب در کوره‌های قوس‌الکتریکی این شرکت و دستیابی به تولید 7.2 میلیون تن فولاد مذاب در سال، طرح توسعه زیر سقف برای کوره‌های هفت، دو یک و هشت فولادسازی تعریف شد.

مدیر توسعه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه افزود: افزایش ظرفیت ترانس‌های 90MVA به 140MVA، تعویض قطر الکترود از 600 میلی‌متر به 700 میلی‌متر، تغییر ارتفاع شل کوره به طوری که ظرفیت آن از 180 تن به 200 تن برسد، همچنین افزایش ظرفیت سیستم‌های شارژ مواد، تجهیزات الکتریکی و اتوماسیون و سیستم‌های خنک‌کننده و کاهش زمان ذوب‌گیری تا 93.5 دقیقه که باعث افزایش تعداد ذوب در روز می‌شود.

مدیر توسعه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه تصریح کرد: از مهمترین اقدامات مورد نیاز برای دست‌یابی به این افزایش ظرفیت می‌باشد که که در کوره  شماره یک با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: برای انجام اصلاحات فوق‌الذکر، بخش قابل توجهی از تجهیزات موردنیاز در داخل کشور طراحی و ساخته شده است که از جمله این تجهیزات می‌توان به استراکچر اصلی بدنه و سقف کوره و سیستم‌های دفع گرد و غبار اشاره کرد.

نصوحی در بیان ابعاد دیگری از اجرای این طرح موفقیت‌آمیز تصریح کرد: بعضی از تجهیزات موردنیاز مانند عدسی کوره برای نخستین مرتبه در داخل کشور طراحی و ساخته شده است که این مهم موفقیت ارزشمندی در عرصه بومی‌سازی صنعت فولاد به شمار می‌آید.

وی با اشاره به زمانبندی انجام عملیات فوق‌ بر روی این کوره متذکر شد:‌ این کوره به مدت دو ماه از تاریخ 25 آبا‌ن‌ماه جاری متوقف شد و پس از اینکه فعالیت‌های مربوط به دمونتاژ تجهیزات مکانیکی،‌ برقی‌،‌ سیالاتی و ابزار دقیق صورت گرفت، در ادامه تجهیزات جدید با ایمنی بسیار بالا نصب شد.

مدیر توسعه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه در ادامه از اتمام کار اجرای این پروژه بر روی این کوره خبر داد و گفت: در حال حاضر این کوره در مرحله راه‌اندازی گرم است و در نهایت با انجام توسعه فوق تولید فولاد مذاب در این کوره به میزان 450 هزار تن در سال افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63012/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول