اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

حمایت از صادرات به عراق باید با جدیت پیگیری شود

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه بحث حمایت از صادرات باید با جدیت پیگیری شود، گفت: تجارت با این همه ریسک بدون حمایت و تشویق قطعا به شکست منجر می‌شود.

حمایت از صادرات به عراق باید با جدیت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی ظهر امروز در نشست شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور عراق در استان کرمانشاه، اظهار داشت: کشور عراق به ‌واسطه بازسازی زیرساخت‌های خود به یک بازار بالقوه برای کشورهای منطقه تبدیل شده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، با وجود سیطره‌ مشکلات امنیتی، در کشور عراق مسائل اقتصادی و ساخت و سازها در جریان بوده و ایران نیز در بازار عراق حضور قابل قبولی دارد.

کاشفی با اشاره به پتانسیل‌های خوبی که در کشور عراق وجود دارد، بیان داشت: روزانه حدود 14 پرواز از کرمانشاه به عراق و جابه‌جایی 6 هزار نفر مسافر به این کشور اتفاق می‌افتد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به غلبه نگرش سیاسی بر نگرش اقتصادی کشور ایران در عراق، تصریح کرد: در این زمینه کشور ترکیه برعکس ایران عمل کرده و به ‌نتایج بهتری دست ‌یافته است.

کاشفی از مسئولان سازمان توسعه تجارت کشور خواست که برای رساندن این سازمان به جایگاه اصلی خود تلاش کنند، چراکه تصمیم‌گیری در برخی از حوزه‌ها در سال‌های اخیر هزینه‌های بسیاری به کشور وارد و بازارهای زیادی را از دست ایران خارج کرده است.

این مسئول یکی از مشکلات تأثیرگذار در بحث صادرات به عراق را چند دستگی و عدم وحدت‌رویه دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی سیاست‌ها به‌جای فرصت‌ها باید در اولویت باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اصولی و منطقی نبودن سرمایه‌گذاری‌ها را از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاری در عراق عنوان کرد و گفت: بحث حمایت از صادرات به عراق باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه صادرات به عراق بیشترین میزان ریسک را به‌همراه دارد، یادآور شد: تجارت با این همه ریسک بدون حمایت و تشویق قطعا به شکست منجر می‌شود.

این مسئول حرفه‌ای عمل کردن در قراردادها، مذاکرات و روابط با طرف عراقی را از مسائل بااهمیت برای تجار ایرانی عنوان کرد و افزود: عراق در فعالیت بخش خصوصی بسیار جهشی عمل کرده و به مفاد قراردادها بسیار پایبند است.

انتهای پیام/2700/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول