اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان:

21 هزار و 936 پرونده تعزیراتی در هرمزگان تعیین تکلیف شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: در مدت 10 ماهه امسال 20 هزار و 328 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان تشکیل که از این میان 21 هزار و 936 فقره مختومه و یا تعیین جریمه شده است.

21 هزار و 936 پرونده تعزیراتی در هرمزگان تعیین تکلیف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا حسن‌پور ظهر امروز طی نشستی با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در 10 ماهه سال‌جاری افزود: از این تعداد پرونده 18 هزار و 256 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات تشکیل که به 19 هزار و 409 فقره آن رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: برتری میزان رسیدگی به نسبت پرونده‌های متشکله در این است که علاوه بر کل پرونده‌های سال جاری مانده پرونده‌های سال گذشته نیز در این اداره کل تعیین تکلیف و آرای آنان صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: برای این میزان پرونده در این بخش در مجموع 96 میلیارد ریال جریمه صادر شده است که 53 میلیارد آن معادل 55 درصد یعنی 25 درصد فراتر از میانگین کشوری وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان میزان ورودی پرونده‌ها در بخش بهداشت، درمان، دارو و دامپزشکی را یک‌هزار و 294 فقره اعلام کرد که به گفته وی با احتساب پرونده‌های مانده از سال گذشته یک‌هزار و 354 فقره مختومه شده است.

وی میزان محکومیت این تعداد پرونده را یک‌میلیارد و یک‌صد میلیون ریال اعلام کرد که قریب 100 درصد آن وصول شده است.

حسن‌پور، میزان پرونده‌های تشکیل شده در بخش قاچاق را 778 فقره اعلام کرد که با احتساب مانده سال قبل در مجموع یک‌هزار و 173 فقره رسیدگی و با تعیین یک‌هزار و 75 میلیارد ریال جریمه 51 میلیارد آن وصول شده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: برخی متهمین در این بخش به تعداد 98 نفر به دلیل عدم توان پرداخت جریمه هم اکنون در زندان هستند.

*جزئیات پرونده‌های مهم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان همچنین با اشاره به جزییات چند پرونده از کشف یک محموله قاچاق ماشین آلات راهسازی خبر داد و گفت: این محموله که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف شد شامل 9 دستگاه "دامپ تراکت" بود که دو متهم آن به مبلغ حدود 102 میلیارد ریال جریمه شدند.

وی اضافه کرد: همچنین پرونده گرانفروشی یک کارخانه آرد نیز پس از رسیدگی 102 میلیون ریال جریمه در برداشت و برای پرونده خودروهای لوکس نیز هشت متهم آن بیش از 13 میلیارد ریال جریمه شدند.

به گفته حسن‌پور برای یک محوله پوشاک نیز به میزان 29 میلیارد ریال و پرونده قاچاق تولید فرآورده‌های سوختی و پتروشیمی نیز 183 میلیارد جریمه صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در پایان این بخش از رسیدگی به 500 پرونده قاچاق احشام نیز خبر داد.

*کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به روند سرعت‌بخشی به زمان رسیدگی پرونده‌ها گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بخش کالا و خدمات از 53 به 35 روز و در بخش بهداشت و درمان از 81 روز به 49 روز رسیده است که با برخی تدابیر این مدت برای این دو بخش به 20 روز خواهد رسید.

وی زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را نیز دو ماه اعلام کرد که به گفته وی عدم حضور برخی متهمین در استان و همچنین سکونت در روستاها باعث اطاله زمان رسیدگی می‌شود.

این مقام مسئول همچنین زمان اجرای احکام در بخش کالا و خدمات را 18 روز و بخش قاچاق را 73 روز اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در ادامه بیان داشت: برابر قانون جدید نظام صنفی از 15 آبان امسال پس از سه بار تخلف نصب پلاکارد به مدت دو هفته، برای چهارمین مرتبه تخلف نصب پلاکارد به مدت یک ماه و در مرحله پنجم نیز به مدت شش ماه نصب پلاکارد خواهیم داشت.

حسن‌پور در پایان با انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص پرونده‌ها خاطرنشان کرد: تنها مرجع صدور حکم و اجرای تخلفات اداره کل تعزیرات حکومتی و محاکم عمومی انقلاب هستند و هیچ مرجعی دیگر حق اظهار نظر در خصوص پرونده‌ها را ندارد.

انتهای پیام/88007/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول