اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی خبر داد

اجرای 200 برنامه فرهنگی ورزشی ویژه دهه فجر در خراسان شمالی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: بیش از 200 برنامه فرهنگی ورزشی در سطح استان طی ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

اجرای 200 برنامه فرهنگی ورزشی ویژه دهه فجر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، علی روشن اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب کمیته ورزش ستاد دهه فجر استان، از سوی دستگاه‌های عضو و همچنین هیئت‌های ورزشی استان و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها اعلام شده است.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های همگانی، برنامه‌های فرهنگی ورزشی در روستاها، برنامه‌های ویژه جوانان، جشنواره‌های فرهنگی ورزشی، مسابقات ویژه ادارات، افتتاح طرح‌های عمرانی و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین بیش از 60 برنامه ورزشی در همین ایام در حوزه ورزش‌های همگانی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل مسابقات رشته‌های مختلف ورزش همگانی شامل همایش پیاده‌روی در پنج شهرستان، مسابقات ایستگاهی در شهرستان‌های بجنورد، گرمه، اسفراین و شیروان در بخش آقایان و بانوان، بازی‌های کودکان در سه شهرستان، مسابقات آمادگی جسمانی در 6 شهرستان است که در سطح استان برگزار می‌شود.

روشن همچنین مسابقات ایروبیک در پنج شهرستان، برگزاری همایش ورزش‌های صبحگاهی در دو بخش بانوان و آقایان در تمام شهرستان‌های استان، برگزاری همایش‌های برایتونیک و پیلاتس ویژه بانوان، برگزاری مسابقات یوگا در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان، برگزاری مسابقات طناب‌زنی در دو بخش آقایان و بانوان در سطح استان، برگزاری مسابقات توپی، پرواز بادبادک‌ها و گردشگری ورزشی در سطح استان را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ ورزش‌های همگانی در دهه فجر امسال نیز خبر داد و گفت: این برنامه نیز با همکاری کمیته‌های زیرمجموعه هیئت همگانی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری 30 برنامه محوری روستایی در سطح استان به عنوان برنامه‌های روستایی دهه فجر افزود: این برنامه‌های به صورت محوری در روستاهای استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل برگزاری مسابقات کشتی باچوخه، مسابقات بومی و محلی، جشنواره‌های ورزشی روستایی، برگزاری مسابقات فوتبال و والیبال روستایی، برنامه‌های پیاده‌روی روستاها و برگزاری برنامه‌های همگانی روستایی است.

روشن همچنین به برنامه‌های حوزه جوانان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه جوانان هم 11 برنامه شامل نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد جوانان با استاندار خراسان شمالی، برگزاری سلسله نشست‌های جوان دیروز ـ جوان امروز، برگزاری شورای هماهنگی تشکل‌ها و دیدار با اعضای این شورا، مسابقات علمی ایروکاپ، نشست‌های نخبگان جوان، برگزاری محفل انس با قرآن ویژه جوانان و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ـ ورزشی ویژه جوانان در سطح استان برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ورزش ستاد دهه فجر استان خراسان شمالی در خصوص بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی ورزشی استان در دهه مبارک فجر نیز گفت: دو طرح ورزشی هم‌زمان با دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

روشن افزود: این طرح‌ها شامل گود باستانی شهرستان فاروج با 486 متر‌مربع مساحت و با 2 میلیارد و 852 میلیون ریال و همچنین سالن ورزشی روستای بدرانلو با 674 متر‌مربع زیربنا و 2 میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار است که هر دو طرح از محل طرح‌های ملی ساخته شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان برنامه‌های دهه فجر کمیته ورزش ستاد دهه فجر نیز گفت: تاکنون دو جلسه کمیته ورزش ستاد در محل اداره کل ورزش و جوانان با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شده که تا این لحظه علاوه بر برنامه‌های محوری اعلام شده اداره کل ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی استان، بیش از 30 برنامه نیز از سوی دستگاه‌های عضو کمیته اعلام شده است.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول