اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام:

ایلام ظرفیت توسعه گردشگری در مناطق روستایی را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: با عنایت به شرایط موجود استان ایلام ظرفیت توسعه گردشگری در مناطق روستایی را دارد.

ایلام ظرفیت توسعه گردشگری در مناطق روستایی را دارد

عبدالمالک شنبه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: استان ایلام در مجموع دارای 6 روستای هدف برای گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: کلم بدره، سراب کلان، پشت قلعه، حیدرآباد میش خاص، زنجیره علیا و سنگ سفید از جمله مناطق روستاهای هدف برای گردشگری است. بر همین اساس در سال جاری مصمم به توسعه گردشگری در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم برنامه‌های مختلفی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اندیشیده شده است.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بومی گردی یکی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در راستای توسعه گردشگری در استان ایلام است.

شنبه‌زاده تصریح کرد: روستاهای ذکر شده دارای مزیت‌های خاص گردشگری بوده و این دستگاه مصمم است که اقامتگاه‌های بومی گردی در این روستاها را فعال کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: سعی می‌شود با هماهنگی‌های لازم با فرمانداران، بخشداران و دهیاران از ظرفیت گردشگری این روستاها استفاده کرد. 

وی ادامه داد: بهره‌گیری از راهنماهای محلی در روستاهای هدف گردشگری به عنوان بلدیه از دیگر سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در راستای توسعه گردشگری در مناطق روستایی ایلام است.

 * 98 خانه استیجاری در مهران ایلام ساماندهی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این دستگاه در راستای توسعه گردشگری ایجاد و ساماندهی خانه‌های استیجاری است.

وی ادامه داد: در این راستا و با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام 98 خانه استیجاری در شهرستان مهران از توابع استان ایلام ساماندهی شده است.

این مسئول اضافه کرد: در راستای ساماندهی مراکز اقامتی با تأکید بر خانه‌های استیجاری جهت خدمات به گردشگران و زائران در شهرستان مهران برنامه‌های موفقی اجرایی شده است.

شنبه‌زاده تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهرستان مهران و تردد زوار عتبات عالیات در این شهرستان اجرای این تمهیدات ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 5 هزار زائر از این مرز به کشور عراق جهت زیارت عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس ساماندهی این واحدها و نظارت به عملکرد آنها به صورت روزانه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ضرورت دارد.

انتهای پیام/2246/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول