اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

موضوع کودک و نوجوان مورد توجه جدی رسانه‌ها قرار گیرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: با ورود کارشناسی به ظرفیت‌های رسانه‌ای، موضوع کودک و نوجوان مورد توجه جدی و دائمی رسانه‌ها قرار گیرد.

موضوع کودک و نوجوان مورد توجه جدی رسانه‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی و کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان، محمداسماعیل امامزاده اظهار داشت: رسانه‌ها در کنار نقش و تاثیر شگرف خود بر افکار عمومی و انگاره‌سازی‌های موثر و سرنوشت‌ساز، وقتی که در حوزه استراتژیک کودک و نوجوان قرار می‌گیرند، دارای اهمیت ویژه و منحصر به‌فرد می‌شوند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان از گران‌سنگ‌ترین و حیاتی‌ترین سرمایه‌های یک ملت و کشور هستند که در تعمیق و گسترش فرهنگ تمدنی آن ملت می‌توانند نقش فوق‌العاده داشته باشند.

امامزاده بیان داشت: علاوه بر لزوم درک صحیح رسانه‌ها از جایگاه کودکان و نوجوانان به عنوان حاملان و میراث‌داران فرهنگ و هویت ملی، سیاست‌های تشویقی و ترغیبی دولت‌ها و حاکمیت‌ها در سمت و سو بخشی به رسانه‌ها بسیار مهم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ملی در این زمینه فرصتی برای ارزیابی کارکرد رسانه‌ها و دولت‌ها در پرداختن به زوایای مختلف جدی‌ترین موضوع کودکان و نوجوانان و کسب آگاهی از نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و چالش‌ها است.

وی تصریح کرد: فرآیند تخصص‌گرایی در حوزه کارکرد رسانه‌ای به مقوله کودکان و نوجوانان، برگزاری جشنواره ملی را می‌طلبد تا با ورود کارشناسی به ظرفیت‌های رسانه‌ای، موضوع کودک و نوجوان مورد توجه جدی و دائمی رسانه‌ها قرار گیرند و هر ساله با رصد دقیق و داوری تخصصی، بتدریج و طی چند فاز زمانی شیب حرکت در تولید رسانه‌های تخصصی حوزه کودک و نوجوان تنظیم شود، ضمن آنکه توجه به این حوزه، جزو بخش‌های لاینفک و روزانه رسانه‌ها اعم از حقیقی و مجازی درآید.

این مسئول فرهنگی استان اظهار داشت: قطعا یکی از هدف‌گذاری‌های جشنواره باید ارائه راهکارهای محور شدن کودک و نوجوان در همه عرصه‌ها به خصوص رسانه‌ها باشد که معیار قرار دادن ارزیابی رسانه‌ها با این راهکارهای پیشنهادی می‌تواند در الگوسازی این مهم نقش اساسی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که جشنواره ملی مطبوعات و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان به لحاظ ضرورت‌های حتمی و قطعی آن، در نوع جشنواره‌های فاخر با ضریب اهمیت فوق‌العاده است که باید متناسب با آن، توجه و سرمایه‌گذاری روی کیفی‌سازی و فراگیری آن تلاش شود.

وی پیشنهاد کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر حمایت معنادار از رسانه‌هایی که به مقوله کودک و نوجوان بیشتر می‌پردازند، از منتخبان این جشنواره به صورت ویژه حمایت مالی و معنوی داشته باشد.

به گزارش فارس، یازدهمین دوره جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان اسفند ماه سال جاری توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2296/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول