اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی:

توجه به ایران به خاطر میراث فرهنگی افزایش یافته است

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اقبال به ایران به خاطر میراث فرهنگی افزایش یافته اما باید به جایگاه واقعی خود برسیم.

توجه به ایران به خاطر میراث فرهنگی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی حجت پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در آینده به عنوان ستاره‌ای در عرصه میراث فرهنگی کشور خواهد درخشید و همه لوازم برای این درخشندگی وجود دارد.

وی بیان کرد: تنوع طبیعی، قومی، اعتقادی و دینی که در بوشهر وجود دارد یک مجموعه فرهنگی را در این استان ایجاد کرده که بوشهر بتواند بر بلندای عرصه فرهنگ ایران قرار گیرد.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: شبیه کسی شدن و جایی را مانند مکانی دیگر کردن هنر نیست بلکه دنیا به دنبال اصالت است و این اصالت در بوشهر وجود دارد.

حجت گفت: هتل پنج ستاره در تمام دنیا ساخته می‌شود اما یک بنای قدیمی چیزی نیست که همه جا وجود داشته باشد و این گوهری گرانبهاست.موسیقی، ادبیات، آداب و سنن و ... استان بوشهر گنجینه‌ بزرگی است که امروز دنیا مشتاق دیدن است، خیلی چیزها را می‌توان با پول ساخت اما فرهنگ را نمی‌شود با پول ساخت.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی گفت: در آینده یک سوم وقت انسانها به اموری برای پیدا کردن اصالت صرف خواهد شد و این امر نشاندهنده اهمیت اصالت است.بافت قدیم بوشهر یک گنجینه است و در دنیا نمی‌شود آن را به هر قیمتی فروخت یا به وجود آورد.مجموعه ارزش‌های استان بوشهر به قدری عظیم است که اگر درست مدیریت شود به اندازه یک کشور سرمایه ملی ایجاد می‌کند.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: اقبال به ایران به خاطر میراث فرهنگی افزایش یافته اما باید به جایگاه واقعی خود برسیم.

حجت اضافه کرد: با هوشیاری و برنامه‌ریزی و همکاری که در بین مسئولان و فعالان بوشهری وجود دارد، ظرفیت‌های بوشهر در زمینه گردشگری بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

انتهای پیام/66006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول