اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

دستگاه قضایی با جدیت از حرکت‌های سوداگرانه ممانعت می‌‌‌‌‌‌‌‌کند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی در راستای حفظ آرامش و امنیت در جامعه با جدیت و صدور احکام شرعی و قانونی از حرکت‌های سوداگرانه ممانعت می‌کند.

دستگاه قضایی با جدیت از حرکت‌های سوداگرانه ممانعت می‌‌‌‌‌‌‌‌کند

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فردی که امروز به دار مجازات اسلامی آویخته شد از قاچاقچیان سابقه‌دار مواد مخدر است که چندین بار به جرم توزیع مواد مخدر شیشه و هروئین دستگیر شده بود.

وی افزود: آخرین بار که این فرد از سوی نیروهای انتظامی دستگیر شد در مبادی ورودی قزوین بود که قصد داشت هشت کیلوگرم مواد مخدر هروئین را که از ارومیه آورده بود در استان قزوین توزیع کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی مأموران نیروی انتظامی این فرد در استان قزوین دستگیر شد.

صادقی نیارکی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان عنوان کرد: دستگاه قضایی در راستای تأمین امنیت و آرامش خانواده‌ها در برخورد با سوداگران مرگ هیچ مسامحه‌ای نداشته و با هرگونه فعالیت سوداگری برخورد قاطعانه‌ای دارد.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه قضایی تلاش می‌کند تا با انجام اقدامات به موقع و قاطعانه ریشه مواد مخدر را در استان بخشکاند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قطع یقین دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد سوداگران مرگ امنیت و آرامش خانواده‌ها را برهم بزنند و برای تحقق این مهم از طریق صدور احکام قانونی و شرعی از حرکت‌های سوداگرانه جلوگیری می‌کنیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اعدام در ملاء‌عام درس عبرت برای دیگر قاچاقچیان است، ابراز کرد: هدف از اجرای حکم اعدام در ملاء‌عام عبرت‌آموزی برای کسانی است که در مسیر خلاف حرکت می‌کنند تا سرنوشت سوداگری در مواد مخدر را ببینند و عبرت بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در این نوع از مراسم‌ها اظهار کرد: حضور مردم در این مراسم‌ها علاوه بر ای که به خانواده‌ها این آسودگی خاطر را می‌دهد که قاطعیت دستگاه قضایی را باور کنند، پشتوانه‌ای در تأیید این حرکت دستگاه قضایی است که در مبارزه با قاچاقچیان مصمم عمل می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با چنین اقداماتی افرادی را که از روی ناآگاهی اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند را متنبه کرده و موجب شود تا فرصت است از این کار خود دست بکشند.

صادقی نیارکی یادآور شد: در سال جاری 11 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر با حکم دستگاه قضایی در استان قزوین به اعدام محکوم شدند و این حکم نخستین حکم اعدام در ملاء‌عام است.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول