اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اقامه نماز کاشان:

95 درصد نماز جماعت کاشانی‌ها توسط روحانیون اقامه می‌شود

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان گفت: 95 درصد از نمازهای جماعت شهرستان کاشان توسط افراد روحانی برگزار می‌شود.

95 درصد نماز جماعت کاشانی‌ها توسط روحانیون اقامه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام غلامرضا گلستانه صبح امروز در حاشیه نشست کمیته‌های دهه مبارکه فجر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر نماز جماعت در تمامی مساجد، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی نماز جماعت برگزار می‌شود و در برخی از مراکز دانشجویی حتی نماز جماعت صبح نیز اقامه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مدارس شهرستان کاشان از افراد مربیان و مدیران آموزش و پرورش که در آزمون‌های ستاد اقامه نماز شرکت کرده‌اند به عنوان امام جماعت این مدارس استفاده می‌شود.

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان همچنین از برگزاری نماز جماعت در شعب بانک‌های شهرستان کاشان خبر داد و افزود: نماز جماعت در شعب بانک‌های شهرستان در خارج از وقت اداری برگزار می‌شود.

گلستانه تصریح کرد: ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان علاوه بر این تمهیداتی را برای اقامه نماز در پارک‌ها و اماکن تاریخی شهرستان در ایام نوروز و فصل گل چینی و گلابگیری داشته است و نماز جماعت در این مراکز با استقبال مسافران و گردشگران روبرو شده است.

به گفته وی، علاوه بر اقامه نماز جماعت در پارک‌ها و مراکز تاریخی شهرستان به ویژه باغ تاریخی فین کاشان افراد روحانی مستقر در این مراکز سؤالات شرعی و شبهات مسافران را پاسخگو هستند.

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان یادآور شد: اقامه نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء در پارک‌های شهرستان در ایام تابستان با استقبال مردم و مسافران مواجه شده است.

وی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در روستاهایی که روحانی مقیم و یا روحانی‌های طرح هجرت شرکت دارند برگزار می‌شود و در برخی از روستاها به دلیل نداشتن روحانی، نماز جماعت برگزار نمی‌شود.

گلستانه تعداد امامان جماعت عضو ستاد اقامه نماز کاشان را 500 نفر اعلام کرد و بیان داشت: این تعداد روحانی از برخی استان‌های کشور نیز بیشتر است.

وی با تقدیر و تجلیل از همکاری 10 حوزه علمیه شهرستان کاشان با ستاد اقامه نماز بیان داشت: 95 درصد از نمازهای جماعت شهرستان کاشان توسط افراد روحانی برگزار می‌شود.

به گفته وی ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان از طریق کمک‌های مردمی و خیرین شهرستان و ستاد اقامه نماز کشور اداره می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان و مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران شهرداری و کمیته امداد امام خمینی برخی از اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان هستند.

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول