اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

تجهیر 50 نمازخانه در مدارس استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 50 باب نمازخانه در مدارس و آموزشگاه‌های استان اردبیل تجهیز و راه‌اندازی شده است.

تجهیر 50 نمازخانه در مدارس استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای قرآن، نماز و عترت در اردبیل اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیری کرده و در حوزه پرورش آن را به دقت رصد می‌کند ترویج و توسعه فرهنگ نماز و عترت در مدارس است که در این باب برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های خوبی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر مدارس استان اردبیل نمازهای جماعت با حضور ائمه جماعت و یا دبیران لایق و شایسته به عنوان امام جماعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما به هیچ‌وجه به دنبال تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس نیستیم و تلاش ما بر این است تا نمازخانه‌های مدارس هویت خود را حفظ کرده و نمازهای جماعت در آن برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بر توسعه کیفی برنامه‌های تربیتی در مدارس و توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و افزود: در این زمینه حرکت و اقدامات مثبت انجام شده و بیش از هر زمان دیگر ما به تقویت برنامه‌های معنوی در مدارس کمک می‌کنیم.

سپهری یادآور شد: با اقداماتی که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس انجام داده به ویژه خریداری موکت، 50 نمازخانه در مدارس و آموزشگاه‌ها مفروش شده و نسبت به حل مشکل محراب برخی از مدارس نیز اقدامات لازم انجام شده است که به محض نتیجه‌بخشی در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از یک هزار و 500 نفر از آموزگاران پایه سوم ابتدایی در عملیاتی کردن مصوبات سی و هشتمین جلسه شورای قرآن نماز و عترت با موضوع آموزش عملی نماز شرکت داشتند و افزود: روند آموزشی همکاران و برنامه‌های تبلیغی به جد پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه دبیر ستاد اقامه استان اردبیل نیز آموزش و پرورش را به عنوان نهادها و دستگاه‌های برتر در حوزه ترویج نماز و آموزش آن معرفی کرد و افزود: ما با همکاری آموزش و پرورش نشست‌های مختلف دانش‌آموزی و خانوادگی را با محوریت «نماز، ثانیه‌های انس» مخصوص مدارس راهنمایی دخترانه دوره آموزشی شایسته ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی و طرح مفتاح را با هدف آموزش ائمه جماعت و روحانیون مدارس انجام می‌دهیم.

شکرالله عبدی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با راهکارهای مناسب و بسترهای ترغیبی و تشویقی دانش‌آموزان را بهتر و بیشتر با فلسفه نماز و احکام عبادی آشنا کنیم تا در این زمینه بتوانند حرکت‌های مفید و سازنده را شاهد و ناظر باشیم.

در این جلسه گزارشی از برنامه ستاد نماز استان اردبیل در آموزش و پرورش، نحوه ارزیابی فعالیت‌ها، تامین و ساماندهی ایاب و ذهاب ائمه جماعت روحانی در مدارس خاص، برگزاری دوره آموزشی عملی نماز برای آموزگاران، اخذ مجوز واگذاری، اجرای مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی به مدیریت آموزش و پرورش و تجهیز 50 نمازخانه آموزشگاه‌ها بحث و بررسی انجام شد.

انتهای پیام/62003/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول