اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ قزوین:

59 درصد از جمعیت روستایی قزوین زیر پوشش کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین گفت: 59 درصد از جمعیت روستایی استان قزوین زیر پوشش کمیته امداد است که این مهم بیانگر توجه بیشتر این اداره کل به مناطق محروم و روستایی است.

59 درصد از جمعیت روستایی قزوین زیر پوشش کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله صفری صبح امروز در جمع خبرنگاران که در اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌  استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این استان از نظر بافت جمعیتی 27 درصد روستایی و 73 درصد شهری است.

وی ابراز داشت: اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین از این آمار 41 درصد از جمعیت شهری و 59 درصد از جمعیت روستایی را زیر پوشش خود قرار داده که این مهم بیانگر توجه بیشتر این اداره کل به مناطق محروم و روستایی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌  استان قزوین اضافه کرد: تحقق این مهم موجب کاهش مهاجرت روستایی به شهری و کنترل جمعیت روستایی شده است.

صفری با بیان اینکه 42 درصد از جمعیت استان قزوین را خانم‌ها و 51 درصد آن را آقایان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین 70 درصد خانم‌ها و 30 درصد آقایان جمعیت این استان را زیر پوشش خود قرار داده است که این آمار بیانگر توجه ویژه این اداره کل به قشر بانوان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر زن بدسرپرست و بی‌سرپرست نیازمند با توجه به شرایط تعریف شده می‌تواند زیر پوشش اداره کل یاد شده قرار بگیرد تا به رشد و بالندگی در توانمندسازی برسد و از چرخه حمایت این اداره‌کل خارج شود.

362 یتیم زیر پوشش بیمه آتیه در قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین با اشاره به اینکه 362 یتیم این استان زیر پوشش بیمه آتیه هستند، ابراز داشت: اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین ماهانه 20 هزار تومان بابت این بیمه به نام آنها پرداخت می‌کند که بعد از 18 تا 20 سال بعد نزدیک 100 میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود.

صفری ادامه داد: تحقق این مهم موجب شادابی، نشاط و افزایش امید به زندگی آنان و موجب عدم بازگشت آنها به چرخه حمایتی این اداره کل می‌شود.

افزایش 39 درصدی خدمات فرهنگی امسال در قزوین

این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین به چهار هزار نفر خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد، بیان کرد: از این آمار سه هزار و 132 نفر دانش‌آموز و 951 نفر دانشجو هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین اضافه کرد: این خدمات از جمله شامل آموزش بزرگسالان، آموزش بهداشت فردی، آموزش نوعروسان و آموزش نماز و قرآن است که در قالب نظام جامع آموزش خانواده به آنها ارائه می‌شود.

صفری یادآور شد: برگزاری اردوهای دانشجویی زیارتی و دختران بازمانده از ازدواج، کانون تربیتی و فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت زیر پوشش این اداره کل با هدف ارتقای معیشت خانواده برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین با بیان اینکه در 9 ماه سال جاری 6 میلیارد و 200 میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف اداره کل یاد شده هزینه شده است، اظهار داشت: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته 39 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/77009/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول