اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اعزام 12 قاری مازندرانی به سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اعزام 12 قاری مازندرانی به سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی کشور خبر داد.

اعزام 12 قاری مازندرانی به سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی کشور

حجت الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه جوانان قرآنی دقت داشته باشند که بر اساس روایات و فرمایشات گوهربار امامان معصوم(ع) نفس تلاوت و حفظ قرآن کریم یک نعمت آسمانی و الهی است، اظهار داشت: تلاوت قرآن کریم سرشار از معنویت و نزدیکی به خداوند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اهمیت بسیار بالای تبلیغ و ترویج برنامه‌های قرآنی در کشور، بیان کرد: توجه به مسائل قرآنی نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت و باید این موضوع را به خوبی مورد توجه قرار دهیم.

علیزاده قرآن کریم را نسخه شفا و هدایت و رحمت برای بشریت دانست و بیان داشت: اسلام دین کامل و جامعی است که برای تمام شئون زندگی انسان برنامه و دستورالعمل دارد.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را فرصتی مناسبی برای شناسایی ظرفیت‌های قرآنی کشور دانست و تصریح کرد: یکی از نشانه‌های توجه به قرآن، اهتمام به جوانب و ظواهر قرآن است که برگزاری مسابقات قرآنی در راستای تحقق این امر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تمسک به قرآن کریم را یکی از عوامل موثر در ایجاد اتحاد در سطح جامعه دانست و ادامه داد: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) اگر به قرآن تمسک جوییم هرگز گمراه نخواهیم شد.

علیزاده با بیان اینکه راه‌های مختلف و متعددی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ قرآنی برگزاری مسابقات قرآن است، که امیدواریم برپایی این مسابقات در بخش‌های حفظ، حفظ 20 جزء، قرائت، تفسیر و مفاهیم موجب ترویج فرهنگ قرآن در بین مردم و جوانان شود.

وی با بیان اینکه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی کشور در استان فارس برگزار می‌شود، افزود: 12 قاری مازندرانی که در مسابقات استانی قرآن کریم رتبه نخست را کسب کردند، به این دوره از مسابقات قرآنی کشور اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول