اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

صدا و سیما نقش هنر سیستان و بلوچستان را در رسانه ملی افزایش دهد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هنر موسیقی سیستان و بلوچستان با وجود ایفای نقش در سطح بین‌المللی هنوز در سطح ملی شناخته شده نیست، صدا و سیما باید نقش هنر این استان را در رسانه ملی افزایش دهد.

صدا و سیما نقش هنر سیستان و بلوچستان را در رسانه ملی افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اوسط هاشمی دوشنبه شب در دیدار با هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: هنرمندان هنری را که خداوند در نزد آنان به عاریه گذاشته است را باید در راه شناساندن زیبایی های انقلاب و حماسه مردم به کار بگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: فرهنگ ایران برای همه مردم دنیا آشنا است، با وجود همه تلاش‌های غرب برای کمرنگ کردن و پوشاندن این فرهنگ، هنر و فرهنگ ایران با تکیه بر سبقه تاریخی به وسعت جوشش مدنیت، علم و هنر در جهان همواره خواهد درخشید.

این مسئول ادامه داد: ذوق و استعداد هنری سرمایه گران سنگی است و هنرمند باید از آنچه که دارد سخن بگوید، جامعه امروزی و به ویژه سیستان و بلوچستان نیازمند این داشته‎هاست‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌ امیدوارم بتوانید در رسالت و نقشی که بر دوش دارید پیروز شوید.

وی ضمن ابراز ناراحتی از به کار بردن لفظ محرومیت برای این استان اضافه کرد: سوء مدیریت و سوء تدبیر یا بیگانگی در این استان غنی، با ظرفیت‎های فراوان تنها عامل کم برخورداری سیستان و بلوچستان در عرصه ملی است، ناکامی در شناساندن هنر این استان در سطح ملی دلیل بر بی هنری مردمان این سرزمین نیست، دلیل این مساله هم همان است که باعث کم برخورداری این استان شده است.

هاشمی عنوان کرد: هنر موسیقی سیستان و بلوچستان با وجود ایفای نقش در سطح بین‌المللی هنوز در سطح ملی شناخته شده نیست، صدا و سیمای استان باید تلاش کند نقش هنر استان در رسانه ملی افزایش پیدا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هنر را نمی‎توان ضعیف کرد شاید بتوان آن را محدود کرد، اما وظیفه یک هنرمند برداشتن این محدودیت‎ها و حصارها است، تردید نداشته باشید این امر مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

این مسئول ضمن انتقاد برخی رفتار های سلیقه‌ای در هنر از سوی برخی مسئولان ابراز داشت: نهادهای متولی امر هنر و صدا و سیما هنری که مردم طالب شنیدن و دیدن آن هستند را به مردم عرضه کند.

وی افزود: نباید از یک راه به توسعه اندیشید، باید به تنوع مطالبات مردم پرداخت، موسیقی راه گشای بسیاری از مشکلات است. نقش هنر را باید در ایجاد وحدت و همدلی، فرهنگ سازی و مبارزه علیه رفتارهای غلط اجتماعی جستجو کرد.

هاشمی تصریح کرد: انجمن‎های هنری باید فعال شوند و این انجمن‎ها یک شورای مرکزی تشکیل بدهند که از بین این شورا چند نماینده برای شرکت در کارگروه هنر و فرهنگ و تربیت بدنی استانداری به نمایندگی از هنرمندان صدای مردم باشند در دولت.

این مسئول با اشاره به نخستین مصوبه هفته اول شورای معاونان استانداری سیستان و بلوچستان افزود: مصوب شد تمام سالن‎های استان در اختیار بخش هنر باشد، هیچ مسئولی حق این را ندارد که به فضاهای دولتی نگاهی مالکانه و بخشی داشته باشد، نگاه درآمد محور و سودجویانه زیبنده ادارات و به خصوص محیط‌های دانشگاهی و علمی نیست، مالک اصلی مردم هستند و باید از فضاهای دولتی تا زمان رسیدن به فضاهای خصوصی در زمینه هنر کمک گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از تولید آلبوم‎های بومی در استان و تلاش برای آشنایی مردم با موسیقی استان از مسئولان دست اندرکار، اظهار امیدواری کرد در تمام بخش‎های هنر استمرار داشته باشد.

وی ضمن انتقاد از دعوت بی رویه هنرمندان خارج از استان و صرف هزینه‎های گزاف بیان داشت: اولویت در اجرای برنامه‎های هنری ابتدا هنر محلی و بومی استان است و هنرمندان خارج از استان به همراه هنر بومی به ایجاد تنوع بپردازند.

هاشمی خاطرنشان کرد: از رویکرد اقتصادی هنر نباید غافل بود، باید به کار آفرینی از طرق هنر بیندیشیم، مردم باید به این مرحله از توجه معطوف شود که در کنار هزینه‎های بهداشت و خوراک و... هنر نیز جایگاه ویژه‎ای دارد اگر به لحظه‎های پرخاطره و خوش با خانواده می‎اندیشیم این لحظه‎ها با هنر پدید خواهد آمد.

این مسئول در پایان نسبت به مقام استاد شیرمحمد اسپندار ابراز احترام  و تکریم کرد و اظهار امیدواری کرد که در سفر به شهرستان ایرانشهر به دیدار این پیر موسیقی استان رفته و از نزدیک از هنر ایشان بهره‎مند می‎شوند.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول