اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی مطرح کرد

انتقاد از بلاتکلیفی وضعیت کارخانه سیمان و دانشکده علوم اجتماعی دشتی

امام جمعه کاکی از بلاتکلیفی وضعیت پروژه کارخانه سیمان مند و عدم راه‌اندازی دانشکده علوم اجتماعی در شهرستان دشتی انتقاد کرد و خواستار رفع مشکلات این دو پروژه شد.

انتقاد از بلاتکلیفی وضعیت کارخانه سیمان و دانشکده علوم اجتماعی دشتی

حجت‌الاسلام محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: خط تولید کاپ کیک و نان صنعتی در کنار کارخانه آرد دشتی بدون وام بانکی به ارزش 12 میلیارد تومان احداث و وارد چرخه تولید شد اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و عدم حمایت از این شرکت که اشتغالزایی دو هزار نفر را فراهم کرده، موجب تعطیلی آن شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان مند دشتی با توجه به وعده‌های مسئولان تاکنون عملی نشده است، خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان مند دشتی که همجوار روستای لاور شرقی قراردارد که توسط بخش خصوصی احداث شده با مشکل جدی اعتبارات بانکی مواجه شده است.

امام جمعه کاکی ادامه داد: قرار بوده بانک ملی مبلغ 50 میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز این پروژه عظیم را پرداخت کند که اصل کارخانه به عنوان ضمانت بازپرداخت از طرف بانک مذکور پذیرفته شود اما این پروژه همچنان در بلاتکلیفی باقی مانده و از نماینده عالی دولت یازدهم در استان بوشهر انتظار می‌رود این مشکل را برطرف کند.

محمدی از عدم راه‌اندازی دانشکده علوم اجتماعی در مرکز شهرستان انتقاد کرد و گفت: دانشکده علوم اجتماعی که مصوب شده در مرکز شهرستان دشتی راه‌اندازی شود متاسفانه بلاتکلیف مانده است که امید می‌رود دکتر سالاری استاندار جوان دولت پیگیری لازم برای راه‌اندازی آن انجام دهد.

این مقام مسئول به مناطق زلزله‌زده بخش شنبه و طسوج اشاره کرد و افزود: در این بخش با اینکه اقدامات خوبی صورت گرفته ولی در بخش کشاورزی آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ها و چاه‌های کشاورزان وارد آمده و تاکنون هیچ اقدامی برای جبران خسارت و ترمیم آنها صورت نگرفته است.

وی از عدم دسترسی روستاهای پشت کوه دشتی به بخش شنبه اذعان کرد: راه دسترسی روستاهای پشت کوه دشتی به بخش شنبه و طسوج اصلا وجود ندارد و راه ارتباطی بین این روستاها با بخش با مشکلات عدیده‌ای روبروست و من این سئوال را از استاندار بوشهر دارم که آیا صحیح است که قسمتی از یک بخش به مرکز بخش دسترسی نداشته باشد؟

امام جمعه کاکی بیان داشت: شهرستان دشتی دارای قطب کشاورزی بویژه کشت گوجه فرنگی خارج از فصل است که توجه ویژه‌ای می‌طلبد و توجه به مرکز رشد علم و فناوری برای توسعه کمی و کیفی با توجه به جایگاه این مجموعه در جهت توانمندسازی استعدادهای جوانان نیاز به حمایت است.

انتهای پیام/66006/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول