اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان «دلیران تنگستان» فیلمی درباره گنبد نمکی دشتی می‌سازد

کارگردان فیلم سینمایی دلیران تنگستان گفت: با توجه به شگفت و منحصر بودن کوه نمک دشتی تصمیم دارم فیلمی در این زمینه بسازم.

کارگردان «دلیران تنگستان» فیلمی درباره گنبد نمکی دشتی می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، همایون شهنواز صبح امروز در بازدید از گنبد نمکی دشتی اظهار داشت: بعد از اینکه کتاب عکس آریادخت جهانبخشان از گنبد نمکی دشتی را دیدم ترغیب شدم چنین جایی را ببینم.

کارگردان دلیران تنگستان اضافه کرد: با توجه به شگفت بودن و منحصر بودن این کوه تصمیم دارم فیلمی درباره‌اش بسازم.

وی پس از بازدید از محرابه مند در دشتی نیز گفت: چنین جایی با سابقه 4 هزار و 500 ساله و نوع معماری آن پر از معماست و نیاز است تا باستان شناسان تحقیقات مفصلی در مورد آن انجام دهند و میراث فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای به آن کند.

شهنواز افزود: ما باید از میراث تاریخی، گردشگری و معنوی خود به نحو شایسته‌ای پاسداری کنیم.

کارگردان مطرح سینمای ایران در ارتباط با ساخت سریال دلیران تنگستان نیز یادآور شد: زمان دانشجویی که قصد نوشتن رساله‌ای درباره پاتریش لومومبا در اواخر دهه 40 داشتم و در کتابفروشی دنبال کتابی بودم چشمم به کتاب دلیران تنگستان رکن زاده آدمیت افتاد و نگاهی به آن کردم و خوشم آمد.

شهنواز تصریح کرد: به همراه پدر به دیدار نویسنده کتاب دلیران تنگستان رفتیم، رکن‌زاده به من گفت اگر چنین کاری کنی خدمت بزرگی به ملت ایران کردی و کتاب من نهایتا 3 هزار تیراژ داشته باشد ولی فیلم تو همه ایران می‌بینند و این گونه فیلم دلیران تنگستان کلید خورد.

مسئول فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج نیز گفت: عزم و اراده استاد شهنواز در آمدن به بوشهر و دشتی و گنبد نمکی قابل تحسین است.

حمید زارعی افزود: در این برنامه میثم فرهومند بازیگر تنهای تنها و آریادخت جهانبخشان ناشر کتاب عکس گنبد نمکی دشتی، استاد شهنواز را همراهی می‌کردند.

رئیس هیئت کوه نوردی دشتی خاطر نشان کرد: در این هفته میزبان گروه کوهنوردی شرکت نفت تهران در بازدید از گنبد نمکی دشتی، محرابه و کلوت‌های مند نیز بودیم.

انتهای پیام/66001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول